Saturday, May 11, 2013

Istanbul Halleri

Anladim ki memlekette olunca blog yazmak hepten imkansizlasiyormus. Gelen giden, arayan soran, yeme icme... derken gunler anlamadan gelip geciyor. Tabii birde ustune gezenti biz eklenince durum daha da bir karmakarisik bir hal aliyor onu da itiraf etmeliyim :)

Gectigimiz hafta Istanbul agirladi bizi, pek bir guzel gecti hatta yetmedi tadi damagimizda kaldi, en kisa surede kaldigimiz yerden devam edilecek insallah :) Bunca yilin Istanbullusu kocakisisi bile benim yuzumden yeniden turist oldu sehrinde, zannimca daha da bir eglendi gezerken, kendi sehrinde turist olmak, sokaklari arsinlamak ona da eglenceli geldi.
Buyrun bakalim bu da benim gozumden ve vizorumden Istanbul...


Sansimiza bizim Istanbula gidisimizle havalarda isindi, yaza dondu. Bizde ilk firsatta solugu Ortakoyde aldik. Ortakoy sokaklari herzamanki gibi civil civildi, heryan insan doluydu - havayi guzel gorup kendini disari atan tek biz degiliz tabii ki :) Zannedersem cogu insan gibi bende encok Ortakoy'un ara sokaklarindaki bu nev-i sahsina munasir sessiz kalabaligini seviyorum.



Tabii ki her zaman ve heryerde bizi bulan tadilat problemi(!) yine olmazsa olmazlarimizdandi. Ortakoy camii komple kapatilmis ve tadilatta oldugu icin bir kare dahi fotografini cekemedim. Eh ne yapalim bir daha gelmek sart oldu :)) 
Bizde kiyida oturup bol bol denizi ve karsi kiyilari izledik, firsattan istifade deniz ozlemimizi biraz da olsun gidermeye calistik. Hic soylemismiydim bilmiyorum, bana gore denizi olmayan sehir sehir degildir - Ankaralilar kizmayin lutfen ;) Iste o sebepten yillardir Singapur gibi bir adada yasayip denizi dogru duzgun goremiyor olmak oldukca rahatsiz edici bir duygu, firsattan istifade o hesapti yani.








Ortakoy'un olmazsa olmazlarindan kumpir'i de es gecmek olmazdi. Nasil ozlemisiz, soluksuz yedik filan demeyecegim tabii :) Insan gurbetci olunca hersey guzel, dedesinin kuru cariklarini bile bulsa memleketten bunlar diyerek kemirmeye calisiyor :)))


Sonrasinda ara sokaklara daldik, tezgahlari karistirdik bol bol...





Ortakoy'den sonraki duragimiz Galata oldu. Omru hayatinda Galata kulesi gormemis bu garibanin kuleyi gormesi sartti tabii ki :) Oralara kadar gitmisken bir Galata kulesi gormemek, hele hele kulenin uzerinden Istanbul manzarasi seyretmemek olurmu hic! Gerci niyetimiz kulenin tepesindeki kafede manzaraya karsi kahve icmekti, ancak mekan oldukca basik ve havasizdi, ic kisimda oldugu icin manzarasida pek ic acici olmadigi icin vazgectik bu fikirden.





Tepeden bol bol Istanbul manzarasi izleyip fotograf cektik...






Bu arada Galata sokaklarina bayildim, daracik, birbirine dolanmis, her kosesinde birsuru guzel bina, onlarca ilginc mekan...
Sokaklar tepeden bakinca Eyfel kulesinin tepesinden kusbakisi Parisi animsatti nedense.


 En cok da su terasta aklim kaldi! Ne keyif yapilir orada :)




Birde kedilerine bayildim Galatanin :)



Galata turumuzu bitirince Karakoy'e dogru saldik kendimizi. Karakoy'e gidip Gulluoglu'na ugramamak olmazdi, hani baklavalar, sutlu nuriyeler gonul koyardi bize :)


Gezimizi tatli ve kahve seansiyla sonlandirip kendimizi bir sonraki vapura attik Kadikoy'e gecmek icin. Dedim ya sansimiza hava cok guzeldi diye. Gunes cok parlak, guzel cikmaz bu fotograflar diyen kocakisisine inat poster gibiydi manzara :) Bize de keyifle vapurun guvertesinden gunesi izlemek dustu.


Haydarpasa aksam gunesinde daha da bir guzeldi nedense. Onlarca fotograf cekmisim kendimi tutamayip :)
Yandigini haberlerde gorup cok uzulmustuk, sonrasinda da satilacagi muhabbetleri... Dedim ki hazir firsat varken bol bol tadini cikarmak lazim bu muhtesem garin. 








Tren garlarinda encok ic mekanlari seviyorum ben, ic mekanlarin o tarihi dokusu bambaska. Bir de peronlari seviyorum, hani trenlerin o her an gitmeye hazir halleri var ya... 
Seviyorum gitmeleri ne yapayim :)) 


Bu arada gezinin arasina bazi blogcu bulusmalarini da eklemeden yapamadik. Uzun zamandir tanismak istedigim sevgili Gulsen hoca listemizin ilk basindaydi. Uzun zamandir istedigim "Albumdekiler" kitabinin imzali versiyonu ise su anda kitapligimizin en bas kosesinde. Kendisiyle tanismak, muhabbet etmek buyuk bir keyifti bizim icin, umuyorum bu ilk ancak son olmayacak ve piyanosunun sesini duymak icin mutlaka firsat yaratacagiz :)

Istanbul turumuzun hepsi bu kadar olmasa da simdilik bu kadar, devami yakinda insallah :)
Ee begendinizmi bakalim Istanbul'u benim vizorumden?

12 comments:

  1. Fotoğraflar bir harika .. gerçekten.. hani, neredeyse İstanbul'u sevesim gelecek biraz daha baksam!!! :))) ama hepsinden güzeli seni ve dünyanın en yakışıklı kocakişisini tanımaktı. Mutlaka tekrarı olmalı.. olacağını hissediyorum zaten.. Yazının sonundaki Bağlantı için ve verdiğin söz için de teşekkürler..

    mail adresim: (yayınlanabilir) www.gulsen.u.v@gmail.com

    ReplyDelete
  2. Zannedersem en guzeli bir sehri turist gibi gezmek, yoksa orada yasayinca yoruluyor insanlar. Iste belki de bu sebeptendir bana bir baska gorundu Istanbul :) ama yine de haksizlik etmeyeyim, bu haliyle bile dunyanin en guzel sehirlerinden biri hala ;)
    Bizim icin de buyuk keyifti sizinle tanismak, umarim devami da gelecek en kisa zamanda.

    ReplyDelete
  3. Begenmek ne kelime, bayildim!! Hele ki o sari kizil gunes oper ya Istanbulu her aksam, izlemeye hic doyamam... ahhh depresti yine hasretim! size doyasiya gezmeler dilerim :)

    ReplyDelete
  4. thekitchencrashers ne zamandir sesiniz solugunuz cikmiyordu ne iyi ettiniz ses vermekle ;) hem arada muhtesem amerika gezinizi kacirmisim ondan da haberdar oldum bu vesileyle :)
    soz sizin icin de bol bol gezecegim Istanbulu bir sonraki sefere :)

    ReplyDelete
  5. İstanbul'da turist olamın keyfine paha biçilmez. Ben doğdum doğalı turistim burada:))

    Resimlere bayıldım...

    İstanbul hep sizi bekler,hep özler...Sizi burada görmekten hoşlanan ve özleyecekler de çoğaldı artık...

    Sittirella ile uzun uzun konuştuk. Nasıl beni atlarsınız dedi ama yaşadığımız macerayı anlattım ona:))

    Sevgiler selamlar

    ReplyDelete
  6. Fotoğraflar çok güzel. Galata`ya çıktığınız gün de hava çok açıkmış, tam fotoğraflık! Devamını bekliyoruz:)
    Benim de İstanbul`da en sevdiğim yerleri gezmişsiniz:)

    ReplyDelete
  7. Blogunuzu yeni keşfettim açıkçası çokta beğendim devamını dilerim, istanbulda yaşayan bi öğrenci olarak istanbulda bi turist gibi nasıl gezilebilir hep merak etmiştim güzel olmuş yazınız....

    ReplyDelete
  8. İstanbul'da yaşayıp Galata Kulesini gezmemek tuhaf değil mi? Bu güzel İstanbul resimleri öyle hoşuma gitti ki gezmiş kadar oldu.

    ReplyDelete
  9. Lale ablacim kesinlikle Istanbul'da turist olmak lazim ;)
    basimiza gelenleri gecikmeli olarak Istanbul gezisinin ikinci kisminda yayinladim bugun ;)
    Ilk firsatta yine geliyoruz, yeni maceralar ekleriz artik dagarcigimiza :D

    Semi hava guzeldi sansimiza, Sevindim fotograflarin begenilmesine :)
    Galata'da saatlerce dolassa yorulmuyor degilmi insan ;)

    ReplyDelete
  10. özlem hosgelmissin :)
    tesekkurler guzel yorumun icin, umarim guzel gorunuyordur Istanbul benim gibi bir acemi turistin gozunden ;)

    hüznün tadi firsatin varsa kacirma derim, Galata hakikaten gorulmeye deger ;)
    Fotograflari begenmenize cok memnun oldum, cok tesekkurler :)

    ReplyDelete
  11. Arkaik senin yorumunu es gecmisim ne ayip :(
    Cok tesekkurler, begenmene sevindim :)

    ReplyDelete

Yorum birakan elleriniz dert gormesin ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails