Tuesday, February 5, 2013

Cin yeni yilina ozel kurabiyeler

Bu ulkeye yerlestigimizden beri her yil ikiser ikiser kutluyoruz yeni yili, once normal yeni yil kutlamalari sonrasinda da Cin yeni yili...

Kaplan yili, tavsan yili, ejderha yili derken bu yilda sira geldi yilan yilina, adinda pek hayir yok ama kendisinde vardir umarim :)

Her yil bu donemde ortalik turlu cesitli yiyecekle doluyor yeni yila ozel. Bu cicek seklindeki kurabiyeler de "Pineapple tart" yani ananasli tart, Cin yeni yilinin olmazsa olmazlarindan. Ananas Cinlilerin anlayisina gore varligi, zenginligi temsil ediyor, onun icin de bolca tuketiliyor ve hatta suslemelerinde bile bol bol yer aliyor. Gerci Cinlilere nedir bu pineapple tart'in ozelligi diye sorunca sadece aliskanlik diye cevapliyorlar ama :) Bizde bayramlarda baklava hazirlanip servis edilmesi gibi birsey sanirim :))


Ne zamandir sekilleri cok guzel diye icim gidiyor ama alamiyordum kocakisisi yuzunden. Yok efendim nerede yapildiklari belli degilmis, yok efendim kullandiklari yaglar cok agirmis kokuyormus... Haksiz da degil aslinda kullandiklari yagin kokusu benim de midemi bulandiriyor. E ama onlar iyi malzeme ile hazirlamiyorlar diye biz bunlarin tadina bakamayacakmiyiz yahu! dedim ve hazirliklara basladim :))

Bir sure once aldigim sirf bu pineapple tart lara ozel kurabiye kalimini kullanmak icin bundan guzel sans da bulunmazdi zaten :)


Tarifin orjinalini buradan aldim, icinin ananasli karisimini ise hem zamansizliktan hemde ugrasmak istemedigimden marketten hazir aldim ama haziri olmadigi durumlarda yapilmasi da mumkun yani :)

Ananasli Tart (Pineapple Tart) 

Malzemeler:
Hamuru icin:
- 2 1/2 - 3 cup un
- 3.5 yemek kasigi (50g) pudra sekeri
- 2 yumurta sarisi
- 1 tatli kasigi vanilya ozutu
- 225g tuzsuz tereyagi (oda sicakliginda yumusamis)
Ananasli Dolgu icin:
- 2 adet ananas
- 250 g toz seker
- 1 vanilya cubugu
- 4tane karanfil

dip not1: cup olcu birimi asagi yukari bizdeki kucuk su bardaklarina denk geliyor.
dip not2: hamurun tarifinde 2.5 cup un yaziyordu benim hamurum civik olunca yarim cup daha ekledim, yani un icin aldigi kadar da diyebiliriz. Hamur ele gelir olacak, kivami da su klasik kulak memesi kivamindaki gibi :)
 
Yapilisi:
- Ananasli dolgu icin oncelikle ananaslari guzelce soyup rendeleyin. Diger malzemeler ile birlikte kucuk bir tencerede karistirip, tum suyu ucup kremamsi veya karamelize bir karisim olana kadar kisik ateste pisirin.
- Ananasli karisim soguyunca dolaba kaldirip iyice sertlesmesini bekleyin, tart hamurunun icini bu karisimla doldurun zira soguyunca sekil vermesi cok daha kolay oluyor.
- Hamur icin olan tum malzemeleri bir kapta iyice yogurun. Hazirladiginiz hamuru en az 30 dk buzdolabinda dinlendirin
- Dinlendirdiginiz tart hamurunu 7-10 mm kalinlikta acip kurabiye kaliplari ile dikkatlice kesin.
- Ortalarindaki bosluk kismi elinizde yuvarlayip top haline getirdiginiz ananasli karisimlarla doldurun.
- Tartlari 180 dereceye isitilmis firinda 15dk pisirin sonra sogumaya birakin.


Cicek seklindeki tartlarin yani sira birde mandalina gorunumlu olanlarindan yapip iclerini ananasli karisimdan doldurdum :) Bunlari hem hazirlamasi hemde yemesi daha kolay oldu :)

7 comments:

  1. Hazir olduklarini dusunmustum fotografi ilk gordugumde, cok guzel gorunuyorlar, eline saglik :)

    Bu aralar zor ama bir sonraki cin yeni yilinda ben de yapayim bari :))

    ReplyDelete
  2. Geçtiğimiz yıl sevgilimin yılıydı -Ejderha :) Bu yıl da 'adında hayır olmayan' benim yılım: Yılan! :)))
    Elementim Ateş ama, bu yıl su elementinin Yılan yılı bildiğim kadarıyla :)
    Yılanım ben yılanım... yılanım, yılanım.
    Benim yılıma 'adında pek hayır yok' diyenneri ısırırım ''sokarım'' ahahahahah :)))

    ReplyDelete
  3. Yasemen cok tesekkurler ;)
    aldigim ozel kurabiye kalibi nedeniyle hazir kurabiyelere benziyorlar :)) Ama pek narin pek kirilgan oluyorlar yaparken canim cikti :( onun icin ilk tepsiden sonrasini yuvarlayi yuvarlayi verdim :D

    Ella sadece benim degil genel bir anlayistir yilanin pek sevimsiz ve hayirli olmayan bir hayvan oldugu, eminim 10 kisiden 8-9 u ayni seyi soyler ;)
    Ben pek inanmiyorum cinlilerin astrolojik yaklasimlarina ve burclarina, ama madem senin yilinmis bu yil kutlu olsun o zaman ;)

    ReplyDelete
  4. Ben küçükken etinin karışık kurabiye paketi satılırdı hanımeller gibi iiçinde çeşit çeşit kurabiyeler olurdu ilk resimdekiler onlara benziyor ^^

    Annemle nezaman tropik bi meyve görsek nasıl kullanırız derdinden alamıyoruz ananas alırsam kesinlikle deneyeceğim ^^

    ReplyDelete
  5. Demet hatirliyorum hanimelleri ;) hakikaten onlara benziyorlar sen soyleyince farkettim :)

    Umarim dener ve begenirsiniz,
    afiyetler olsun simdiden ;)

    ReplyDelete
  6. Cok guzel olmuşlar resimde ilk gördüğümde hazır olduklarını düşünmüştüm. Ne kadar düzgün olmuşlar...
    Zaten hıc dayanamam tatlıya.....

    ReplyDelete
  7. ikisatirdokturmelik cok tesekkurler :)
    duzgun sekillerini kaliba borclular gerci cicek seklini kalipla vermek isin en zahmetli kismiydi, birde cok kirilganlardi bazilarini birkac kez yogurup tekrarlamak zorunda kaldim :)

    ReplyDelete

Yorum birakan elleriniz dert gormesin ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails