Monday, June 4, 2012

Kirmizi kadifeden bir haftasonu


Haftasonunu evde gecirince mutfaktan cikamiyorum nedense :) 

Aslinda planda bu haftasonu bilgisayar basina oturup fotograflari duzenlemek ve gecikmis gezi yazilarini yazmak vardi. Lakin bilgisayarin azizligine ugradim, ekrani karariverdi sagolsun :( Simdilik geri gelmis olsa da sebep nedir, neden gidip geliyor, ne zaman tamamen gidecek ve beni teknik servislere muhtac edecek seklindeki sorular kafami kurcalamiyor degil hani. Simdilik uyumsuzlugun sebebinin bir program oldugunu zannediyorum, onu da sildim gitti, umarim sebep o dur da bir daha basim agrimaz diye umut etmekten baska da carem yok.

Yani diyecegim o ki, gezi yazisi yok yine... onun yerine yeme icme var bugunluk :) Hem annekisisi ile konusurken ne pisirdigimi sordu dun, soyleyince ne oldugunu "o neymis oyle neler yapiyorsun yine, goruruz bakalim blogda" deyince bloga koymaktan baska carem kalmadi :)

Haftasonunu evde gecirmeyi firsat bilip uzun zamandir denemeyi istedigim "Red Velvet" yani kirmizi kadife (o ne demekse) kekini denemeye giristim. Yabanci pasta kurabiye bloglarinda surekli karsilasiyordum bu kek ile, anladigim kadariyla Amerika'ya ozgu, geleneksel sayilabilecek bir kek. Gordugum ilk anda beni carpan sey tabii ki de yogun ve isiltili kirmizi rengi oldu :) O nasil guzel bir kirmizidir oyle, mutlaka yapmaliyim diye diye denedim sonunda :))

Uzerinin kaplamasi ve dekorasyonu icin hep krem peynirli krema kullanilmis, her ne kadar krem peynirli krema ile ilgili ilk deneyimim oldukca kotu olmus olsa da - ki bu benden kaynakli degil Singapur'da buldugum yegane krem peynirin cok dandik olmasindan kaynakliydi - yeniden deneyeyim krem peynirli kremayi dedim. Zira bu sefer evde Turkiye menseeili krem peynirim vardi :) 

Sonuc su ki; keklerin uzerindeki kremadan hic hoslanmayan ve kekler ilk pistiginde "ya hepsini mi krema kaplayacaksin" diye mizildanan kocakisisi bile "sur sur o kremadan sur keklere guzel olmus" diyordu gunun sonunda :) Yani bu krem peynirli krema pek bir lezzetli, pek bir uyumluydu, tavsiye edilir...

Iste biz bu haftasonunu kirmizi kadifelerle gecirdik boyle :) Umarim sizlerinde haftasonu guzel ve renkli gecmistir ;)


Olur da kollari sivayip mutfaga girmek isteyen olursa diye tarifleri de verip yavastan uzaklasiyorum.




 

Kirmizi Kadife Kek (Red Velvet Cake) 

Malzemeler:
- 2 1/2 cup un
- 2 cup seker
- 1/2 cup (115g) tuzsuz tereyagi (oda sicakliginda yumusamis)
- 2 yemek kasigi kakao
- 1 cup sut (tam yagli)
- 1 tatli kasigi tuz
- 1 tatli kasigi vanilya
- 2 tatli kasigi kakao
- 2 yumurta
- 1 yemek kasigi sirke
- 6-7 yemek kasigi kirmizi gida boyasi
- 1 tatli kasigi kabartma tozu

dip not1: cup olcu birimi asagi yukari bizdeki kucuk su bardaklarina denk geliyor.
 
Yapilisi:
- Tum sivi malzemeleri bir kapta, toz malzemeleri de ayri bir kapta karistirin.
- Toz malzemeleri sivi karisima iyice yedirip mikserle cirpin.
- Cupcake kaliplarina veya normal kaliba doktukten sonra 175 dereceye isitilmis firinda 30 dakika kadar pisirin. Krema ile kaplamadan once iyice sogumaya birakin. 



Krem peynirli Krema (Cream Cheese Frosting)Malzemeler:
- 1 cup krem peynir (susuz ve kivamli olanlarindan, labne degil daha sert olmali)
- 1 cup (230g) tuzsuz tereyagi (oda sicakliginda yumusamis)
- 1 tatli kasigi vanilya
- 5 cup pudra sekeri

dip not2: tereyagi kremanin rengini sarartiyor derseniz yurtdisinda "vegetable shortening" adiyla satilan bitkisel yaglar var, bu tarz bir yag kullanabilirsiniz zira ben onlardan kullandim.
dip not3: kullandiginiz peynirin kivamina ve damak tadiniza bagli olarak pudra sekerini azaltabilir veya arttirabilirsiniz.

Yapilisi:
- Krem peyniri ve yagi iyice karistirin.
- Once vanilyayi sonra da yavas yavas pudra sekerini ekleyerek mikserde cirpin. Dogru kivami yakalayinca cirpmayi birakin, fazla cirpinca krema sulanabiliyor.
- Krema torbasina doldurup keklerinizi hemen susleyebilirsiniz

Afiyet olsun...

14 comments:

  1. Açmamla kapamam bir olacak sanırım :)
    O-ku-ma-ya-cam!
    Karnım aç, tatlı krizine girerim :)
    Akşam yemekten sonra, dondurma-kek keyfimle okuyacağım ki vız gelsin-tırıs gitsin :)
    Ellerine sağlık yine de kuzum, tırmısı tırmısı negzel onlar öyle... mmmmm :)

    ReplyDelete
  2. lale abla o kirmizi kirmizi birsey oyle :))

    Ella okuma kuzum sadece fotograflarina bakma bile yeterli :)))
    cok guzeller ama dimi kirmizi kirmizi ;) rengine vuruldum bende, yoksa lezzet olarak diger keklerden aman aman bir farki yok

    ReplyDelete
  3. Git beaaaaa! Sen nasıl bir şeysin? Yuh!

    Ne kadar güzel şeyler yapıyorsun gıcık oldum. Orada olsam hepsini yerdim siz bakardınız.

    Dur madem ben de deneyeyim :D

    ReplyDelete
  4. Oh! :)
    Bi' yandan kekimi- pastamı yerken -dondurma dolapta beklemede üstüne üstlük- okudum, valla hiç canım çekmedi :D
    Ahahahaha :))))
    Şişmiş miyimdir neyimdir? :)
    Rengi hakikaten güzelmiş :)
    İnsan tok olsa da bi' tadına bakası, bi' lokma, bi' lokma daha derken bitiresi gelir :)
    Yok, benden zayıf olmamı beklemesin kimse, bende bu iştah, bu mide varken... aman allam yüs kilo olmam asla işşalla!
    Yareppim dinimiz amin! :)

    ReplyDelete
  5. kırmızı-beyaz...
    tadı da güzel ...
    hım...yemek gerek:)

    ReplyDelete
  6. kırmızı-beyaz...
    tadı da güzel ...
    hım...yemek gerek:)

    ReplyDelete
  7. La Loba ilk satirda yazdiklarinin hepsini takdir olarak aliyorum :))
    sende yap tatlim, bosuna mi tarif verdik ;)

    Ella kuzum en guzeli bu tur postlari yaninda kek-pasta ile okumak. Ben genelde tam aksam ustu karnim kazinirken okuyorum, elimde bir kuru cayla ekrani yalayasim geliyor :D
    Istahli olmak iyidir Ellam be ;) yus kilo olmayalim ama istahimiz da olsun yani :) hayatta kac tane seyden zevk aliyoruz sunun surasi ;)

    CEPAYNASI bak sen boyle yazinca farkettim, kirmizi-beyaz diye, Amerikalilarin degil bizim geleneksel kekimiz olsaymis iyi olurmus :))

    ReplyDelete
  8. Takdir ve hayranlık göstergesi. Sen aşçı, pastacı falan olmalısın. Yakınlarda olsan, sen yapsan, ben yesem :D

    ReplyDelete
  9. La Loba ben her daim yapiyorum bunlardan ve benzerlerinden, yakinimda olan yer ;)

    ReplyDelete
  10. ooo hem kırmızı hem krema:)) kocakişisi ne yapsın kimbilir nasıl lezizdir;)

    ReplyDelete
  11. Bu kek nasıl bir şey böyle tek lokmalık çekici ve kışkırtıcı aman aman ,bide bıvıklı yüzük aklımda kaldı çok güzelmiş :( iyi günlerde kullanın.

    ReplyDelete
  12. Meyra lezzetli oldu gercekten, hic alcak gonullu olamiyorum yahu :))

    pinklemprie tesekkurler :) hakikaten rengi kiskirtici ;) bivikli yuzugumle de mutlu mesut yasamaktayiz simdilik :))

    ReplyDelete
  13. 6-7 yemek kaşığı gıda boyası mı? şaka mı bu

    ReplyDelete

Yorum birakan elleriniz dert gormesin ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails