Friday, October 28, 2011

Oglen yemegim bir saka!

Yemegin sokunu hala daha uzerimden atamadan yazayim dedim, oglen yemegi niyetine "saka" yedim! Evet evet bildiginiz saka, yani oyle olmali... yoksa yemege benzemez o seyi aciklamanin baska hicbir yolu yok.


Daha once de bircok kez bahsetmistim buranin feci yemeklerinden, oglen yemeklerinde cektgim eziyetlerden, ama bu seferki hakikaten dumura ugratti beni. Hem gec kaldim hemde canim pek birsey istemiyor diye hafif birseyler yiyeyim dedim. Kafeteryaya gittigimde Vietnam restoraninda salatalar oldugunu gordum, tamam dedim iste bu aradigim sey. Ama yanilmisim ki ne yanilmak, zira aldigim tabaktaki sey salatadan baska herbirseycige benziyordu!


"Mango'lu ve karidesli salata" alma hatasinda bulundum ki mango dedikleri sey herhalde mangonun en olmamis ham haliydi. Tabagimdaki mango adi altindaki parcalar resmen agac kabugundan halliceydi! Uzerine konmus iki!! yanlis duymadiniz birde sayi ile yazayim 2 adet bit kadar ahi gitmis vahi kalmis karides acaba hakikaten kamera sakasi falan mi diye ciddi ciddi dusunmeme neden oldu. Lakin ustune tuy dikilmis hali satici kadinin salatanin uzerine sorrr! diye bol acili ve chili icerikli yagli suyu dokmesi ile oldu :D

Ilk kez bugun elimde tam donanimli, fotograf cekmeme musait bir telefonum olmadigi icin uzuldum, salata adi altindaki ucubeyi fotograflamali ve ibreti alem icin buraya koymaliydim.


Once yagmurun altinda taaa kafeteryaya kadar yurudugume mi yanayim, verdigim paraya mi yanayim, ac kaldigima mi yanayim yoksa belki "yenilebilir" birseydir diyerekten agzima attigim ilk bir iki catal sonrasinda agzimda kalan ve iki fincan cay ictigim halde gitmemis olan garip tada mi yanayim... bilemedim :)


Bu arada gunlerdir elim varmiyor bir turlu birseyler yazmaya, hayatin kosturmacasi, memlekette olanlar... pek yazasim yok yani. Yazacak cok birsey de yok aslinda. Gectigimiz haftasonu yine ufak bir haftasonu kacamagi yaptik, belki onu yazarim en kisa zamanda. O zamana kadar iyi davranin kendinize.

Guzel bir haftasonu dilerim herkese :)

16 comments:

  1. Ayyy yazıktır sana. Foto foto hani foto diye okudum ama olsun tarif de yeterince gözümü korkuttu:D

    Sana da iyi haftasonları^^

    ReplyDelete
  2. particle fotosuz nadir postlarimdan biri bu :) hem simdi fotograf koyup milletin midesini kaldirmayalim degil mi ;)
    bu arada umarim guzel gecti dogumgunu kutlamalari?

    ReplyDelete
  3. of of o soslar bir de sonrasinda kalan mide yanmasi. unuttugum bir his bir anda geri geldi okuyunca. gecmis olsun diyeyim ben kesinlikle. aksama telafi edersin umarim

    ReplyDelete
  4. Yok, ben bu aralar ben iyi değilim :)
    Öğle yemeğinde ''Saka'' (Kuşu) yedin diye anlayıp, aman Allah'ım, öğle yemeğinde saka kuşu yemiş!!! diye sonuna dek okudum ve aymadım :D
    Ahahahaha :)
    Gönderi bitti, ben hala saka kuşu arıyordum :)
    Yok yok, şu ay bitse de rahatlasam.

    ReplyDelete
  5. ay çok geçmiş olsun canım ya, yemek yemeyi çok seven biri olarak gerçekten üzüldüm . Evde olsa hadi neyse bi de işyerinde aç kalmak daha da can sıkıcı.

    ReplyDelete
  6. E bacim, sen de bile bile lades demissin :(( Yap, gotur yaninda ekmek arasi birseyler, yazik sana :(( Ingiltere'deki yemekler anlattiklarindan halliceydi, hicbirseycik bulamasak, fish and chips hayatimizi kurtarirdi. Sizin durum vahim :((

    ReplyDelete
  7. Gulcin feci bir histi gercekten :( ama telafi ettim aksamina dedigin gibi :))

    Ella pisicigi aldiktan sonra sende kuslar yiyecek listesine girdi sanirim :D
    Aslinda bende yazdigimda biran oyle anlasilirmi diye dusunmedim degil ;) yani endise etme sorun sende degil benim klavyede aslinda :))

    Judy aynen oyle, insan isten soguyor ac kalinca :))

    Berceste fish&chips yemekten yakinda ya solungacim cikacak ya kuyrugum :)))

    ReplyDelete
  8. Bize birsey olmadiysa sana da olmaz merak etme :) Yalniz arada somon baligi gibi nefes aliyormusum gibi geliyor o ayri :P Evde de bol somon, patates yemekten :P

    ReplyDelete
  9. Berceste bak sana guvenip hergun yerim fish&chips ama bir solungacim ciksin estetik masraflarini senden alirim ona gore :))))))

    ReplyDelete
  10. Voooo cok buyuk sorumluluk yuklemissin, bu maasi bile olmayan hatuna! Ciksin hele dusunuruz artik. Olmadi bizim kizi estetik cerrah yapariz, o okulunu bitirene dek beklersin :P Demokrasilerde care tukenmez di mi ama :D O ulkede macaron bile yapan birisi fish and chips'den gayri cozum de bulur hem :P Sen yemeklerini evde yapip yaninda gotur... Bu arada benim icin de bahce, cicek, bocek bakar misin oralarda. Ben taktim permakulture ve yenilebilir ciceklere... O pis kokulu meyve ile ilk tanisikligim da Sanem'in (http://sanemcetamin.blogspot.com) sayesinde olmustu :) Iykkk demistim ama bak sizinkiler sevmis, tazeyken sorun yok herhalde. Metroya onunla binmek yasak diye okumustum biryerlerde...

    ReplyDelete
  11. Berceste ben en iyisi yemeyeyim hergun hergun, ne olur ne olmaz :))
    Evet metroya durian ile binmek yasak hakikaten :) Kokusu gercekten feci cunku, hele hele yiyemeyenler icin tam kabus :D
    Yenilebilir cicek demissin, Bangkok yazima bir bak istersen, orayi gezdigimiz sirada yerel pazarda yenilebilir cicekler gormustuk bol bol ;) Ilk ve tek orada gorduk zaten :)

    ReplyDelete
  12. Yaziyi okumus olma ihtimalim yuksek ama bir daha okuyayim az sonra. Sunu yazmadan duramadim. Soganin da yenilebilir bir cicek oldugunu hatirlatmak istedim. Hem de en guzellerinden. Sondan bir onceki yazima daha dogrusu filmcige bakarsan... Ondan baska bezelye cicekleri harika. Yerelmasi harika :) Edible Garden, yenilebilir bahce diyelim...

    ReplyDelete
  13. Cok merak ettim kokusunu, neye benziyor? Amonyak mi, fare olusu mu? Neye benziyor yahu? Benim bir dragon fruit yazim vardi. Tadini hic begenmemistim, hele goruntusune kiyasla. Oysa esas yetistigi ulkelerde yiyenler cok lezzetli oldugunu soylemislerdi. Benim marketten aldigim ya tam olgunlasmadan yola ciktigi icin, ya cinsinden guzel degildi iste. Goruntu super ama :)
    Senin cicekler http://en.wikipedia.org/wiki/Sesbania_bispinosa burada. Bir tur agaccik imis. Azot baglama ozelligi varmis koklerinin. Arastirinca tadindan tuzundan baska seyler de bulacaksin, sana surpriz olsun, ben soylemeyeyim :) Sifaliymis diyeyim sadece...Benim bahsettigim soyle bir sey http://www.gurmerehberi.com/yemek-kulturu/tadimlik-sayfalar/cicek-yemek/ ve suralardaki gibi...http://en.wikipedia.org/wiki/Edible_flowers
    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_edible_flowers
    Vardir illa bir permakultur calismasi sizin oralarda kesin!

    ReplyDelete
  14. Berceste hakikaten dalmissin sen bu ise iyice :) Hic bu yonden bakmamistim bugune kadar, bir bakayim verdigin linklere dikkatlice, tesekkurler :)
    Bu arada durian'in kokusu bol miktarda sulfur iceren seylere benziyor, mesela bozuk yumurta iyi bir ornek olur sanirim, ya da hic sulfur banyosuna gitme sansin oldumu? iste oyle feci bir koku :)
    Bizim bir arkadas, durian nasil birsey diye sordugumuzda ilk zamanlarda "dusunun elinizde bir avuc b.k tutup yemeye calisiyorsunuz! iste oyle birsey" demisti :D bilmem anlatabildim mi:)))

    ReplyDelete
  15. Bu arada soylemeyi unutmusum, buradaki dragon fruit ile oradakiler hakikaten cok cok farkli ;) Biz ilk kez Almaya'da yemis ve hic begenmemistik, simdi ise bayiliyoruz, hele pembe renkli olani hakikaten bambaska :)

    ReplyDelete
  16. Yazdiklarim gitti galiba :(
    BIIIYK! demistim... Kimya muhendisiyim ben. Okulda bol bol hidrojen sulfurlu deneyler yaptirdilar bize ve ben her laboratuvar ertesi zehirlenirmisim de haberim olmazmis. O gunlerden beri hic sevmem o kokuyu :((( Hakikaten Biiiiyk!
    Ciceklere Ingiltere'den beri takik haldeydim. Simdi yenilebilir olanlarina taktim :) Tavsiye ederim, guzel bir ugras...

    ReplyDelete

Yorum birakan elleriniz dert gormesin ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails