Wednesday, April 20, 2011

Bazen caresiz kalir insan

Hani cocukluk yillarinda olur ya, okulda, sinifta veya mahallede sorunlunun biri kafayi takar size. Fizyolojik ve psikolojik tacizlerin sonu gelmez. Rencide eder, tehdit eder, yeri gelir kaba kuvvet kullanir. Kisacasi size hayati zindan etmek icin elinden geleni yapar. Ve siz anlayamazsiniz o anda neden sizin basiniza bunun geldigini, neden hedef secildiginizi. Cunku birsey yapmamissinizdir o kisiye. Farkedemezsiniz o anda varliginizin neden bir tehdit olarak algilandigini. Karsinizdaki zorbanin sahip olmadigi, olamadigi ve hicbir zaman sahip olamayacagi bircok guzelligi hayatinizda ve benliginizde barindirdiginiz icin sizden nefret ettigini algilayamazsiniz…


Buyudukce degismez bu durum aslinda, sadece zorbalar ve zorbaliklar sekil degistirir. Siz basa cikmanin yollarini bulmussunuzdur belki, veya gormezden gelir zorbayi hedefinize kitlenirsiniz. Baska yollar bulursunuz kendinize yada gerektiginde savasirsiniz, cocuklukta oldugu gibi bir kenara sinmezsiniz. Sesi cikanlardan, gercegi soylemekten cekinmeyen insanlardan korktugunu bilirsiniz cunku zorbanin! Cunku o hep kacak dovusur, baska turlusunu bilmez. Mert degil namerttir! Yuzlesmeye cesareti yoktur, onun icin iftira atar, tuzak kurar, gizliden gizliye is cevirir ardinizdan…


Kendimi bildim bileli hep dogru bildigimi soylemisimdir, hakkimi yedirmemek icin mucadele vermisimdir. Ve iste hep bu sebepten dolayi 9. koyden kovulup 10. koye dogru yol almisimdir… Yine de vazgecmem, vazgecemem sanirim dogru bildigimi soylemekten, hakkimi savunmaktan. Iste bu sebepten son bir yildir “zorba” nin biri ile ugrasmaktayim is yerimde. Daha once bahsetmistim aslinda kisaca ama hic derinlere girip blog hatiralarini kirletmek istemedim bu anlamsiz hikaye ile. Bicak kemige dayandi…


Bulundugu yere hak ederek degil sans eseri gelen tum insanlarin davranisi ayni sanirim. Tek sucum “zorba” dan daha yeterli olmamdi… Kendi yetersizliginin ve beceriksizliginin faturasini bana kesmeye calisti. Patronluk taslamaya kalkti, yetersizligini yuzune vurunca gozunu kan burudu.


Tehdit etti, yilmadim… Sikayet etti, susmadim… Iftira atti, aldirmadim…


Su son bir yilda cok sey gordum ve yasadim, bazilarinin nasil insanliktan cikabildigine dair! Cogunlukla saskinligimi gizleyemedim, insan kotu olur ama nasil bu kadar kotu olabilir ve bir baskasindan nasil boylesine nefret edebilir aklim almadi. Son iki ayda isler iyice kontrolden cikti, “zorba” taktiklerinin benim uzerimde ise yaramadigini gorunce, benim sirtimi yere getiremeyecegini gorunce cildirdi, kontrolu kaybetti. Ve bana insanliktan cikmis birinin, gozu donmus birinin ne hallere girebilecegini gosterdi. Yalan dolan, tehdit, karalama, dedikodu, iftira, hirsizlik… Bunlarin hepsinin bir bunyede nasil bir araya gelebileceginin mukemmel bir ornegini gozler onune serdi.


Gectigimiz birkac hafta yine onun attigi iftiralardan kendimi temize cikarmakla gecti. Yoruldum hem de cok… Once “neden bunlar benim basima geldi, nerede yanlis yaptim?” diye sorguladim, sonrasinda “ne olacak simdi, nasil kurtulacagim bu beladan” diye. Simdilerde ise “acaba cekip gitmek en iyisi mi?” diyorum…


Emek verdigim seyleri ona birakip gitmek zor geliyor, kacarmis gibi… Lakin “elbet bulurum kendi yolumu, bu cileyi cekmeye deger mi?” diye dusunmekten de alikoyamiyorum kendimi. Hazirim velhasil gitmeye, ilk zamanlardaki gibi gitmek cezalandirilmak anlamina gelmiyor benim icin. Gonul yorgunlugu hicbir seye benzemiyor cunku, ve yasanan hicbir gun bir daha geri gelmiyor.


Dunku gorusmeye gore buyuk patron gitmemi istemiyor ancak ben gardimi aldim bekliyorum acaba ne zaman? diye…
Yani velhasil bazen gercekten caresiz kaliyor insan buyuse bile…

18 comments:

  1. off aklım almadı nası böle biri olabilir diye. üzüldüm yaa, işyerinde huzursuzluk çok zor. gidersen o adamın birşey başardığını düşünecek olması fikri sinir bozucu olsa da boşver sen daha önemlisin. hayırlısı olsun senin için=)

    ReplyDelete
  2. ah güzel kuzuuu
    ne gıcık bi durummuş bu böyle. hiç başıma gelmedi böylesi ama çok duydum etraftan buna benzer hikayeler...sen elinden geldiği kadar çabalamışsın anladığım kadarıyla. bundan sonrası sana, ruhuna ve bunun sonucunda bedenine zarar ise uzaklaş.
    doğru insanları doğrular bulur. inanırım ben buna hep...
    iyi insanlar da iyi şeyler yaşar. ya bugün ya da yarın ama sonunda hakettiğini bulur herkes.
    yeme kendi kendini. insanın yaşam enerjisini emer böyle ortamlar. allaha havale et ve git bu kadar zorluyorsa seni. bu yaşananlar senin için bir merdiven olmuş olur en kötü :)

    ReplyDelete
  3. çok üzüldüm yaşadıklarına; ama dediğin gibi sen düzgün bir insansan mutlaka başına geliyor bu tarz şeyler. çekip gitmeyi istemiyorsun ama kalıp mücadele etmek de çok yoruyor insanı. ve malesef her yerde bu tarz insanlarla muhattap olmak durumunda kalıyor insan. senin başarını çekemeyen, seni ezip kendini göstermeye çalışan, senin üzerinden kendini pazarlayan birisi çıkıyor. umarım tez zamanda hayırlısıyla kurtulursun ya o kişiden ya da yaşadıklarından.

    ReplyDelete
  4. hakkında hayırlısı ne ise öyle olsun arkadaşım,umarım en kısa sürede rahatlarsın...

    ReplyDelete
  5. particle inan benimde aklim almiyor bir insan -hala insan diyorum kibarligimdan :)) - nasil bu kadar kotu olabilir diye.
    is yerindeki huzursuzluk hicbirseye benzemiyor hakikaten, hele hele her gunun 3'te 2sini iste gecirdigimizi dusunursek :(

    NzN aman gelmesin basina, dusmanimin basina gelsin istemem boylesi, cok yordu beni :(
    bende aynen dedigin gibi yaptim Allaha havale ettim, daha da yapacak bisey yok cunku.

    gezenti valla daha once de benzer olaylar yasamistim ama hic boyle beterine denk gelmemistim :( nasil bir manyaktir anlamadim gitti. hayirlisi olsun diyorum artik bende.

    ebruli amin arkadasim, insallah oyle olur.

    ReplyDelete
  6. Üzücü, yıpratıcı, isyan ettirici bir durum. Yapacaklarını önleyememek, sonrasında da kendinizi temize çıkarmaya çalışmak insanın psikolojisini gerçekten çok olumsuz etkiler. 19 yıldır durmaksızın çalışıyorum, çok çeşit insanla karşılaştım. Naçizane bir öneride bulunsam... İşinize, iş yerinize verdiğiniz emekleri düşünerek ayrılmasanız. "Dinsizin hakkından imansız gelir" diye bir atasözü vardır. Dik duruşunuzla onu deli etmeye devam etseniz. Onun açıklarını yakalayarak yönetime gösterseniz, olabiliryorsa siz de onu yıldıracak davranışlarda bulunsanız. Atalarımız boşuna söylememiş bu lafı...
    Bilemiyorum, verdiğiniz emekleri düşünerek, mücadeleye devam etmelisiniz gibi geliyor. Ama hikayeyi yaşayan siz olduğunuz için, en doğru karar sizinkidir.
    Bu arada merak ettim, bu kişi Türk mü?
    Sevgilerimle,
    Elif E./İzmir

    ReplyDelete
  7. Çok üzüldüm durumuna, umarım kısa sürede çözülür. Ne kadar yoruyordur ruhunu,kim bilir. İnsanlar nasıl böyle olabiliyorlar, anlayamıyorum, anlayacamayacağım da.

    ReplyDelete
  8. Canım ya çok üzüldüm yaşamak zorunda kaldığın bu çirkin olaylara :( Senin de dediğin gibi bazen gitmek ceza değil ödüldür kendine. Sen her yerde fark yaratabilirsin. Sana bütün bu pislikleri yapan da kendi pisliğinde boğulur gider. Hakkında hayırlısı neyse o olsun canım, dularımdasın...

    ReplyDelete
  9. canım eğer patronların bu kişinin durumunu biliyor ve senin gitmeni istemiyorlarsa neden çekip gidesin ki. eğer iş yerindeki çogunluktan bu tip davranışları görseydin birşey diyemezdim ama o kişi kendi kendine uğraşsın dursun. önemli olan senin amirlerinin senin arkanda olmaları.???değil mi.

    ReplyDelete
  10. İnanamıyorum kuzum ya :(
    O baş belası hala etrafında mı?
    Projen başladığında kurtulacaksın diye nasıl da sevinmiştik oysa :(
    İçim yandı, yemin ederim.
    Bela paratoneri gibiyiz canım, cidden... bunu tecrübe ederek görüyoruz.
    Ne kadar düzgün isen ve işine hakim isen o kadar sırtından hançerlenmeye hazır olmak gerekiyormuş.
    Hayırlısı olsun diyeyim kuzum.
    Haber bekliyorum, ne yapıp,edip bu hafta sonu görüşelim, olur mu?
    Kocaman öpüyorum seni.
    Sabırlı ol canım benim... üzülme demek dile kolay sadece ama... sen yine de az sabret ne olur.

    ReplyDelete
  11. Elif cok tesekkurler destegine, Turk degil Hintli ve iste bu sebepten artik nefret eder oldum tum hintlilerden :(
    Is kismina gelince, benimde emek verdigim seyleri oylesine birakmayi icim el vermiyor ama yapilanlar oyle seytanca ki ben sadece saskinca bakakaliyorum. Karsilik vermek veya birebir mucadele etmek mumkun degil, zira bunyem kaldirmiyor bunca seytanligi :(
    En buyuk sansim patronun bana ve yaptigim ise olan inanci ve ihtiyaci ;) bakalim gittigi yere kadar artik...

    Asli gercekten de cok yoruyor ruhumu ve iste o yuzden deger mi acaba? diye sorgulamaya basladim :(
    Bende hic anlayamiyorum bunca kotulugu arkadasim, aklim almiyor.

    ReplyDelete
  12. Yeşim cok sagol, ne guzel birilerinin dualarinda olmak :) Umarim biran once isler yoluna girer ve herkes yaptiginin karsiligini alir, tek dilegim bu. Olmazsa da benim bavulum hazir, dedigin gibi belki de odul olur gitmek.

    Nihan zaten dayanmamin ve sabretmemin tek sebebi patronlarinda bana karsi cephe almamis olmasi (henuz!!)
    Ama diger taraftan patronlarda islerini yurutmeye bakiyor taraf olmadan :( Hakliyla haksizin ayrimi obur dunyaya kaldi yine sanirim :/

    Ellam proje ile birlikte daha da cok cildirdi, kontrolden cikti kiskancligi :(
    Simdi de yeni taktigi kendi yaptigi her adiligi ben yapmisim gibi anlatmak etrafta! Mucadele edecek seytanliga ve enerjiye sahip degilim ben. Onun icin sorguluyorum gitsem mi kalsam mi diye.
    Aslinda bir yandan da gurur duyuyorum kendimle, vay be diyorum ben neymisim boylesine korkudan dizlerini titretmisim :)

    ReplyDelete
  13. Bence kal canım.
    Gideceğin yerde bunun bir üst modelinin olmadığının garantisi yok sonuçta.
    Evet, gurur duy kendinle.
    Biz duyuyoruz hali hazırda :)
    Sıradan, vasıfsız, bilgisiz, yetersiz olsaydın kmseyi kıskançlıktan çıldırtamazdın.
    Sorsana bir ona, herkesin içinde ''senin benimle alıp veremediğin ne?'' diye? Bakalım ne cevap verecek, çok merak ettim.
    Meşhur atasözlerimizi kullanmayı dene; ''deli deliyi görünce sopasını saklarmış'' , ''dinsizin hakkından imansız gelirmiş''... vs. Atalarımızın vardır bir bildikleri değil mi? :)
    Aynı dili konuşunca onunla bakalım ne yapacak?
    Projeni yap... bu senin hayatın, senin hayalin.
    Asalaklar sonsuza dek yaşayamazlar yapıştıkları yerde, bırak sıradaki saracağı kişiyi bulana dek ya da kovulana dek yapabileceğini yapsın.
    Kusura bakma da, patronun da ne biçim adammış, anlamadım gitti.
    Sonra da ''ırkçı'' oluruz değil mi?
    Gel de olma işte, hepsi böyle kuzum... inan bana hepsi böyle.
    Bööööğk! yani, o derece :)
    Seni seviyorum.
    Kocaman sarılıyorum, bir de öpüyorum.

    ReplyDelete
  14. Yaziyi okuyunca benim bile icim daraldi ki o kisiyle ugrasmak zorunda olan sensin,cok zor olmali, tum gunu gecirdigin yerde "kotu" insanlarin olmasi cok agir bir durum ve tum yaptiklarinin nedeni hirs muhtemelen sadece.Bazen birseyleri birakmak pes etmek degil de, daha iyisini aramak icin sebeptir,bakarsin daha iyi bir olaya,ise sebep olur bu kotu insan. Her gun ruh halini altust edip,sinirlendiren uzen biriyle olmaktansa bir sure dinlenmek te iyi gelebilir. Sonuc ne olursa olsun,ardindan iyi seyler olacaktir eminim,karma:-))

    ReplyDelete
  15. ilk işimden benzer bir sebeple ayrılmıştım. ofise giderken artık içim kararıyor, üstüme basıyordu, ben de kaçtım. yıllar sonra belki duygusal değil daha profesyonel davranmalıydım diye düşünmedim değil. en mutlu olacağın kararı verirsin inşallah canım benim.

    ReplyDelete
  16. Ella gitmek gibi bir niyetim yok simdilik ;) ama deli deliyi gorunce sopasini saklar pek islemez buna zira deli degil seytan denir bunun boylesine!
    Onunla ugrasana kadar enerjiyi isime verip daha da sinir etme karari aldim.
    Öperim cok, iyi bak kendine ve enisteye ;)
    Siz naptiniz yerlesebildiniz mi bari guzelce?

    iforev bakacagiz bakalim, simdilik ortalik yatismis gibi duruyor, eger devam ederse acacagim yelkenleri ;)

    Judy bende profesyonelligi elden birakmamak adina buradayim simdilik, ama onun da bir siniri var sanirim :)

    ReplyDelete
  17. hintlilerin zaten ingilizcelerini anlamam, sayende karekterlerini de anlayamadım:)

    eşine sarıl.en büyük gücü ondan alacaksın.

    ReplyDelete
  18. creep bes para etmezler kesinlikle ;)

    ReplyDelete

Yorum birakan elleriniz dert gormesin ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails