Wednesday, December 22, 2010

Eglencenin tavan yaptigi etkinlik - Agricola

Ve beklenen an geldi, ta ta ta tammmm....

Gordugunuz gibi benim miniklerin bir baska kardesleri daha vardi da ben sadece diger ikisini cekip koymustum daha renkliler diye. Burada ufak bir kapak olayi sevgili kucuk kardese gidiyor, zira kendisi utanmadan bu miniklerin ablasiyla enistesi oldugunu soylemisti :P Boyle laflar etmeden dusuneceksin degilmi benim canim kardesim, bak siralamada ucuncu olan ve sana kalan kimmis! :)))


Acikliyorum sonunda bu miniklerin ne oldugunu :)

Bu minikler kocakisisi ile benim elele verip, yaklasip uc koca haftasonu harcayarak dunyaya getirdigimiz yeni oyun figurlerimiz :)

Oyunumuzun ismi Agricola. Zira bu yazi dogasi itibari ile bir oyun yazisi olacak uyarmadi demeyin ;) Ama okumayip simdiden kacarsaniz ne kadar harika bir oyun oldugunu asla ogrenemezsiniz, bunu ben demiyorum istatistikler diyor. Agricola son uc yildir ust uste surekli yilin oyunu secilen bir platform oyunu ve biz oynadikca goruyoruz neden surekli birinci secildigini. Yok boyle bir oyun...

Birkac ay once kavustuk oyunumuza amerikadan gelen bir arkadas vesilesiyle. Oyunun
orjinalinde bu figurler cogunlukla ahsap kupler, cubuklar ve diskler seklinde. O aralar bir internet sayfasinda insanlarin kendi figurlerini kendileri yaptigini ogrendim. Tabii ben rahatsiz insan dururmuyum durmam :) Hemen eli kolu sivadik ve giristik islere. Oncelikle bunlarin neden yapildigini ogrendik, polimer kil (polymer clay) veya fimo denilen bir cesit sentetik materyal. Bildiginiz oyun hamuru aslinda ama sertlesmesi icin pisirilmesi gerekiyor tek farki o. Eh bizde hemen giristik setimizi yapmaya.
Tam uc haftasonumuzu yedi ama ortaya cikan sonucu gorunce inanilmaz degdi diyoruz :) Kaldi ki bu sure icerisinde kocakisisi ile oturup gun boyunca oyun hamuruyla oynadik yahu, kac kisi kocasi ile karsilikli oyun hamuru oynamistir :))) Setimizin guzelligi bir yana cok da eglendik.

Agricola bir cesit ciftcilik oyunu, yani feysbukun farmville alemlerine dalip cikamamis cilgin ciftcilere birebir (bende onlardan biriydim bir zamanlar). Eh dolayisiyla cift cubuk olunca konu eldeki malzemede belirli tabii ki; sap saman, odun, sebze meyva ve hayvanlar iste. Bunlarin hepsi oyunda mevcut, dolayisiyla bizde ahsap diskler yerine hepsinin fimo figurlerini yaptik.

Bu gordukleriniz odunlarimiz, oldukca ugrastirdilar bizi ama gercek gibi duruyorlar degil mi?


Bir diger hammaddede kaya, buldugumuz bu desenli fimo cok isimize yaradi ayni gercek kaya gibi duruyor karsidan :)


Bunlarda tuglalarimiz...


Sazlik destelerimiz. Inanilmaz ugrastirdi bunlar kocakisisini :) Saatler boyu en ince ayrintisina kadar ugrasti ama degdi sonunda cunku internette gordugum diger hicbir saz figuru bu kadar gercegine benzememisti.


Ve bunlarda saman balyalarimiz.


Sebze ve zerzavatlar :)


Asagida gorduklerinizde oyundaki aileleri beslemek icin yaptigimiz yemek figurleri. Tabaktaki kocaman yilbasi hindisi gorunumlu ise baslangic oyuncusunun sembolu :) Cok eglendim ben bunlari yaparken.


Setimizi aileleride yaparak tamamladik. Iste bunlarda sirasiyla ailelerimiz; mor, kirmizi, yesil, mavi ve beyaz aile. Her ailenin kendine ozgu bir tarzi var. Beyaz aileyi normal yapsaydik birseye benzemeyecegi icin biraz atraksiyon katip kardan adam ailesi yaptik, super oldular (bu fikride internetten asirdim yine). Hatta biraz laz gibi gorunuyorlar her seferinde benim gozume, kukuletalardan ve burunlardan dolayi olsa gerek :D






Ve sira geldi biraz oyunu anlatmaya. Dedigim gibi oyun ciftcilik oyunu, yani maksat kendi tarlanizi kurup ekip bicmek, hayvan yetistirmek, aileyi buyutmek falan. Ayrica gecen sure icerisinde kisitli zamanlarda hem bunlari yapmali hemde aile bireylerini beslemelisiniz, ac ayi oynamaz dimi ;) Ancak bu arada digerlerinden cok calisip onlari gecmeli ve en iyi ciftlige siz sahip olmalisiniz.

Oyun asagida gordugunuz ana platform uzerinden oynaniyor. Gordugunuz gibi oyuncu sayisina ve oyunun moduna gore kaynaklar belli sayilarda platformun uzerine yerlestiriliyor ve kapanin elinde kaliyor :)



Inanilmaz guzel ve sirin grafikleri var bu oyunun, bizim yaptigimiz set ile de daha da guzellesti.








Kaynaklar ya ciftligin gelisip guzellesmesinde kullaniliyor yada bugday ve sebzeler gibi ekip bicip, urununuzu elde ediyorsunuz.



Bu asagida gordugunuz her kisiye ait tarlanin zemini, oyun bu sekilde basliyor.


Sonrasinda ilk olarak anne ve baba geliyor ciftligi kurmaya.


Zamanla evin odalari, ciftlik hayvanlari ve ekili alanlar artiyor ve ciftlik renklenmeye basliyor.


Iste bu da en son hali, aile bireylerinin sayisi bes olmus, ciftlik hayvan ve ekili alan dolu :) Bu son oynadigimiz oyundan benim tarlama ait resim.


Ve bu da kocakisisinin tarlasi.


Eger sizlerde bizim gibi hala cocuk kalanlardansaniz, oyun oynamaya ozellikle de platform oyunlarina bayiliyorsaniz veya bunlarin hicbiri degilseniz yinede denemelisiniz bu oyunu derim ;) Hem hazir yilbasida geliyor ne hediye alayim derdinizde son bulur :)))
Eklemeden gecmemeliyim bu oyunun en guzel yanlarindan biri iki kisiyle de oynanabilmesi. Iki ila bes kisilik bir oyuncu grubuyla oynamak mumkun. Evde bos bos televizyon izlemek yerine cok daha dolu dolu ve eglenceli geciyor vakit ;)


Cok fazla reklam yaptim sanirim, neyse deneyin beni anlarsiniz ;)
A.

22 comments:

  1. Yaptığınız figürler muhteşem .Ancak oyunun kurallarında kazanmak varsa, nasıl başarılıyor bunları anlatmamışsın.Sonraaaa bu aileler hep büyüyor çoğalıyor da gerçek hayatta sana "anne bu ne? Ben de bir koyun yapcaaam!" diyen çocuğu aradı gözlerim.Sevgilerimle.

    ReplyDelete
  2. Büyük emek gerektiriyor o şekilleri yapmak. Ama onları yaparken yoğunlaşıyorsunuz ya, nasıl da boşaltıyordur kafanızı, dünyanın tüm dertlerinden uzaklaştırıyor bu tür şeyler insanı. Ayrıca sanırım eşiniz size göre boğazına daha düşkün. Sizin çiftliğinizde çocuklara daha geniş mekanlar ayrılırken, eşinizin çiftliğinde çocukların mekanlarının yerini kısmen gıdalar almış :)

    ReplyDelete
  3. çok güzel olmuşlar keyifli bişiye benziyo :)

    ReplyDelete
  4. Becerikli şeyler siziiii :))
    Elinize sağlık çok şeker olmuşlar...

    ReplyDelete
  5. Ay bayıldım o şirin şeylere. Bu hafta sonu oyuna 3. olarak sizdeyim:)

    ReplyDelete
  6. sevgili sufi bayiliyorum her zaman satir aralarini okuyan, kucuk detaylari gorup cikaran bu haline :)
    Kazanmanin sirrini vermedim cunku cokda muhim degil, onemli olan oyun boyunca alinan keyifti tipki hayatta oldugu gibi.
    "Bende koyun yapcam" diyecek ufakliga gelince :) o olsaydi ortalikta biz bu seti uc haftaya degil uc aya bitiremezdik sanirim :)) O da olur insallah ileride, bakarsin anne ve babayi oyunda yenmenin keyfini cikarir :)

    ReplyDelete
  7. mimlendin canımcım gel al :)

    ReplyDelete
  8. Onur gercektende oyle cok vakit aldi ama oyle yogunlasmisiz ki bunlari yapmaya, bir tur meditasyon oldu bize :)
    Bak ben bu ayrintiyi hic farketmemistim, hakikaten colugu cocugu tek bir odaya tepistirip ortaligi ekili alan yapmis :)))

    Pilli inanilmaz keyifli, hem yapmasi hem oynamasi ;)

    ReplyDelete
  9. ebruli sevindim begenmene :) benden tavsiye sende al cocuklari yanina dal boyle bir etkinligin icine en kisa surede.

    Leylak Dalı bekliyoruz mutlaka hem oynarken yanina baloncuklu cayda yaparim sana :)

    ReplyDelete
  10. benim yiyesim geldi o dünya sevimlisi figürlerinizi. o topitop koyunu, tipitoş ineği, sazları, tuğlaları, odunları ham yaparım!

    ReplyDelete
  11. Eğlenceli bir oyuna benziyor özellikle tv'ye kıyasla bin kat daha eğlencelidir.
    Figürlerse olağan üstü muntazam görünüyor ama benim aklıma kuzulara bak ya oooff bunlardan ne güzel kolye küpe olur fikirleri geçmedi değil :D
    Size eğlenceli günler...

    ReplyDelete
  12. eğer cevaplamak istersen bir mimin var ben de :))
    http://beenmaya.blogspot.com/2010/12/proust-anketi-mimi.html

    ReplyDelete
  13. ebruli bana illaki mim yaptiracaksin degil mi :P

    Judy sanirim bunlarin seker hamuru versiyonlarini yapmak iyi olur yemek icin. yemek diye diye benimde aklima bunlari yeme fikrini soktunuz yahu :)) simdi dusunuyorum nasil yenilebilir versiyonunu yapsak diye :)

    Nur gercekten cok eglenceli. Bak kolye kupe de iyi fikirmis, bunu da dusunmek lazim :)

    beenmaya :)) al bir mimci daha. tamam pes ediyorum ilk ve son kez yapicam mimlerinizi ama simdik vallahi vaktim yok, bekleticem birazcik :)

    ReplyDelete
  14. kız ikinizi de yirim leyynnn!!!
    totomu motomu kaşıım da nazarlar uzak dursuunnnn
    ne cicisiniz böyleee....
    bir de nasıl güzel yapmışsınız bunlarıı!!!
    bayaa bayaa beceriklisiniz siz anacım yaa. kendine haksızlık etme sakın ha!!
    ee bunlar nerde pişiyo cicimm???
    amanınn yaa neşe kattın gıı günüme. boşu boşuna beklememişim bu kadar gün. artık ben de heyecanlarımı yazabilirim :)

    ReplyDelete
  15. ay inanmıyorum delisiniz siz ya, üşenmemiş tek tek uğraşmışlar. resmen hayran oldum :)

    ReplyDelete
  16. ellerinize sağlık
    ne güzel olmuş bu figurler böyle
    yüzümde hoş bir tebessüm ile okudum yazınızı.

    şimdiden iyi seneler ve selamlar

    ReplyDelete
  17. NzN valla totonu motonu kasinacak ne kadar yerin varsa hepsini kasi anacim zira nazar bana degmek icin yer ariyor :)
    Cok ciciler dimi, bende bakip bakip seviyorum sanki canli birseylermis gibi :))
    Pisirme kismini is icin kullanilan bir firinda yaptik zira ne oldugu belirsiz seyleri evdeki yemek pisirdigim firina koymak istemedim hehe :)
    Ee ben sirami savdim simdi senden bekliyoruz heyecanli haber detaylarini, bak valla sirf sen yazacaksin diye alel acele yazdim bu postu ;)

    küfkedisi ele verdik yakayi desene :)) deliyiz napalim ;) bak diyim sana al Korhan enisteyide gecin karsilikli oynayin sizde bayilacaksiniz.

    P_A_N ne mutlu bize seni gulumsetebildiysek :)
    sanada iyi seneler dilerim simdiden.

    ReplyDelete
  18. Allam yareppim ben daha 62'den tavşan yapamazken bizimkiler neler yapıyor :)
    Çok şirin be bunlar, biblo yapmışsınız resmen, koy büfeye sergile :)
    Valla bravo kuzuma :)

    Hanimiş: hep enişteye yükleniyorsunuz, mızıkçı kim acaba? :)

    ReplyDelete
  19. bayıldım ben vallaha bunlara. zamanında mekanik oyuncakları vardı. ciftlikleri falan vardı. nasıl kurar kurar oynardık. yalnız koca kişisi odun stoku yapmış da sen niye zor zamanları düşünüp kenara iki parça atmadın . olmadı bak. etrafı kar basınca gidip ondan istersin artık. verir mi bilemem. alacak paran var mı.değiş tokuş olur belki. neyle değişicen ....ben gidiyom çok yazarım şimdi :PPPPPPPP. adımlarını dikkatli atsana.

    ReplyDelete
  20. Ella bak bunu hic dusunmemistim tavsanda ne sirin olurdu :)) ama oyunun kendisinde tavsan yok yahu :P
    Ne enistesi, kim yukleniyor, mizikci kim?? (valla ben degilim hehe) boyle bilmece gibi konusma bak yilsonu geldi benim kafa ambale oldu birsey almiyor artik :))

    Nihan senin cizimlerin kadar guzel olmasada bizde renkli resimli birseyler yaptik iste :)
    odun stogunu o yaptigi icin bana birsey kalmadi zaten gordugun gibi, bu oyunun olayi bu zaten birileri bir kaynagi aldimi sen acikta kaliyorsun ve baska stratejiler gelistirmek zorunda kaliyorsun :))
    birde ben elimdeki tum odunlari fazladan oda yapmak icin harcamistim, odalar iyi puan getiriyor. sen yaz bende anlatir dururum oyunu :D

    ReplyDelete
  21. içimden geldiği gibi ~~~ sevindim begenmene :)
    hosgeldin bu arada :)

    ReplyDelete

Yorum birakan elleriniz dert gormesin ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails