Tuesday, November 16, 2010

Gurbette bayram ancak bu kadar

Alistim zannediyordum kac yildir bayramlari bayram gibi yasamamaya. Kac yildir ne bayramdan haberimiz var ne birsey. Gurbette olunca bayram seyran olmuyormus ne yazik ki. Hele hele Avrupa ulkeleri daha beter, orada esamesi bile okunmuyor bizim bayramlarimizin. Burada ise en azindan bir gun bayramimiz var. Burada her dinin bayrami icin bir gun resmi tatil yapiliyor, maksat haksizlik olmasin kimseye. Biz uzun uzadiya 9 gunluk bayram tatillerine alismis Turk insanina garip gelsede bu durum, hic yoktan iyidir degil mi :)

Kaldi ki memleketteyken yogunlastirilmis bayram ziyaretlerinden soylenen ben :) Yok yok hala ayni fikirdeyim onca bayram ziyareti, zoraki icilen sekerli kahveler, sapir supur opusmeler, kurban bayrami gecesinde haberlerdeki sacma sapan manzaralar… Amanin amanin dusununce burada iyi olduguma karar verdim :))) Ama baklavalari ozledim ne yalan soyleyeyim :P

Hele annemin uzaktan bir akrabasinin kocasi var, dusman basina! Koskoca herif ne kadar kari kiz varsa sapur supur opuyor hic yasina basina bakmadan kucuk cocuk oper gibi. Be mendebur adam ben senin tukurugunu suratimda tasimak zorundamiyim bayram bayram! Hatta en son orada gecirdigim bayramda ben hastaydim (hehe) kurtardim pacayi opusme faslindan, bir baktim normalde basi acik gezen teyzem takmis bir ortu kafasina, cekmis ortuyu yanaklarina kadar :)))) Maksat bu adam opunce tukuruge bulanmamak :))))

Gecen gun kocakisisi demez mi “hic bayram seyran bildigimiz yok, colugumuz cocugumuz olsa hicbirsey bilmeyecek gormeyecekler gelenek gorenek adina” diye. Valla ne yalan soyleyeyim benim de aklima takildi, buruldum biraz ama yapacak birsey yok simdilik – hem cocuk falan day ok yahu, endiseye mahal yok. Kocakisisinin gonlu olsun diye biraz mutfaga girip bayram gibi hissettirmek lazim sanirim su aralar, ama ne ara tatilimiz bile yok ki. Neyse artik yapacagiz bir sekil ki bizim adam bayram coskusunu icinde hissetsin diye :)

Bayram atraksiyonu olarak bizde bayram yemegine arkadaslarimizi davet ettik bu gece :) Daha dogrusu onceden planlanmis bir oyun gecesiydi ama biz bayramla birlestirdik kendimizce, hani en azindan es dost bir bayram yemegi yiyelim diye. Iki Turk, bir Singapur’lu ve bir Alman’dan olusan kadroyla nasil bir bayram yemegi olur o da tartisilir, fikra gibiyiz harbiden :) Bu arada super oyun yazilari birikti onlari da yazmam lazim bir ara :)

Bayram bahanesiyle, gecenlerde bilgisayari karistirirken buldugum, gectigimiz yillarda yapip resmini cektigim ama yayinlamaya firsat bulamadigim birkac tarifi vereyim. Yenilerini yapana kadar eskilerle idare ediverin bi zahmet :) Neden yapip resmini cektin dersen, yok efendim deli falan degilim :D Benim yillardir bir yemek blogu acma fikrim vardi, o zaman bol bol cekmistim yaptigim yemekleri. Ama sonra ne yapacagina karar veremeyen ergen kizlar gibi yemek mi yazsam, yok yok gezilerimizi yazayim, yok ama alisveris kismi ne olacak derken… Iste hayatimizi yaziyoruz ucundan kiyisindan.

Hepinizin bayramini kutlarim en icten dileklerimle, nice mutlu saglikli ve guzel bayramlar yasayin sevdiklerinizle :)

Buyrun tariflere;

Cikolatali muzlu kolay pasta
Oyle malzeme falan yok, bu tarifler hep kafadan uydurma oldugu icin goz karari anlatacagim :) Oncelikle pandispanya veya hazir pasta kekini alip ortadan ikiye ya da kalinligina gore uce kesin. Ici icin vanilyali yada muzlu puding hazirlayin ama normalde kullanilan sut miktarinin yarisi ile. Yani pudding kivaminda degil koyu krema kivaminda olacak. Onun icerisine bir yemek kasigi tereyagi koyup mikserle iyice karistirin. Soguyunca kekin arasina kremayi surun, uzerine dilimlenmis muz, findik fistik ve cikolata parcalari koyup kekin diger katlarini da ekleyin. Bu arada icinin kremasi icin puding yoksa ayni karisimi sut, seker ve nisastayla da yapabilirsiniz, hem cok daha saglikli oluyor.

En ust kati da koyduktan sonra bir miktar eritmelik cikolatayi biraz sut ile cezveye koyun. Yavasca sicak su dolu baska bir kabin icine yerlestirdiginiz cezvede cikolatayi eritin (bunun adi benmari usulu eritme oluyor efenim). Cikolatali sos iyice eriyince kekin uzerine dokun. Bunun icin bulabilirseniz glazur de kullanabilirsiniz, hem kullanimi daha kolay sadece isitmaniz yeterli. Cikolatali sosu da doktukten sonra uzerini nasil isterseniz oyle susleyin :)

Hellim peynirli aperatif

Bu tarifte oldukca kolay ve saglikli. Hellim peynirlerini kibrit kutusu kadar kesip yagsiz tavada arkali onlu biraz kizartiyorsunuz. Onceden firinda kozlediginiz yag biberlerini soyup kizarttiginiz hellim peynirlerini sariyorsunuz. Hellimleri sarmadan uzerlerine tuz, karabiber, biraz limon suyu ve zeytin yagi gezdirin. Son olarak da cevresini incecik yesil sogan saplari ile sarip dugum atiyorsunuz.
Iste bu kadar, cok saglikli ve hafif bir aperatif, hemde hazirlamasi cok kolay.

Avokado ve somonlu aperatif


Bu tarif icin de bir iki tane yumusamis avokado alip tuz ve limon suyuyla iyice eziyorsunuz. Ince bir lavas ekmeginin icine krem peynir surer gibi bu karisimi suruyorsunuz, uzerine somon fume koyuyorsunuz, en uste de mayonez ve yogurt ya da maskarpon peyniri (ya da labne) surup tumunu rulo haline getiriyorsunuz. Bu arada arzu ederseniz mayonez ve yogurtlu kata (yada beyaz kata diyelim)maydanoz dograyabilirsiniz. Ruloyu kucuk kucuk dilimler halinde kesip servis ediyorsunuz. Cok fazla bekletmeye gelmiyor lavaslar hemen yumusuyor benden soylemesi :)

Yeni tariflere kadar benden bu kadar…
Afiyetler olsun, agiz tadi dolu bir bayram dilerim hepinize.
A.

22 comments:

  1. Uykulu olduğum için her cümlede bayram sözcüğü geçtiğini dolayısıyla bunun bayram temalı bi yazı olduğunu anlayabildim :D:D
    Yarın tekrar okuyacağım :D
    Ayrıca da o güzel çikolatalı tatlı ve diğer güzel lezzetleri gece gece yatağa girmeden hemen önce karşımda görmek beni ne derece mutlu etti bilemezsin :D:D
    O kırmızı biber ve hellimin kokusu burnuma geldi :D
    Ay canım çekti ya :D
    -Yazıyı okur gibi yapıp baştan ortadan sondan okuyup yorum yapmadığımı belirtmek isterim efendim :D:D:D-

    ReplyDelete
  2. Lou :)))
    Bu yazi bayram gunu calismak zorunda olan ama cani hic calismak istemeyen biri tarafindan yazildigi icin pek de muhim cumleler icermiyor emin ol ;) Cogunlugu can SIKIntisi sebebiyle karalandi.
    Sen yiyecekleri gorduysen konunun ana fikrini almissin demektir sorun yok ;)

    ReplyDelete
  3. Singapur gurbetçisine Ankara'dan bin selam ve tatil olmasa bile yine de iyi bayram dilekleri gelsin. İlerde çoluk çocuğunuz ve sevdiklerinizle sılanızda kutlayacağınız nice güzel bayramlar dileğiyle sevgiler...

    ReplyDelete
  4. Nice mutlu bayramlara...

    ReplyDelete
  5. ayni hisleri paylasiyorum seninle. bayramin siradan gunlerden hic bir farki yok.. su an herkes isinde gucunde. bu arada pasta harika görunuyor ellerine saglik ve de her seye ragmen iyi bayramlar.

    ReplyDelete
  6. Tum yazdiklarina katiliyorum. Turkiye deyken hep bir bahane uydururdum ziyarete gitmeyeyim diye ama onu bile ozluyorum acikcasi simdi.. Iyi Bayramlar Malta'dan Singapur'a :)

    ReplyDelete
  7. canım sana uzaklardan sevgilerimi ve de öpücüklerimi yolluyorum. mutlu bayramlar olsun.

    ReplyDelete
  8. Ana fikir ''yemek'' :)
    Hahahaha, bayram seyran hikaye bize.
    Yine de kuzucuklarım, bayramımız tatlısından olsun.
    Eniştelerin de bayramını kutlamayı, iyi-cici baldız olmayı borç bilirim :D
    Öptüm sizi.
    Ay, ellerine sağlık, şimdi gidip ''Alman pastası'' alayım da, azıcık ağzım tatlansın bari :)
    Bu arada yazıyı baştan-ortadan-sondan okuyup, totoma göre yorum yaptığımı bildirmeyi de görev bilirim hahahahaha :)
    Şaka be şaka :)

    ReplyDelete
  9. uzaklarda bayram zor, gene de hayırlı bayramlar diliyorum artık bir bayram uçun gelin buralara, sevgiyle...

    p.s yollayalım mı kuru baklava, söyle iyice paketleriz yahu :))

    ReplyDelete
  10. hııımmm tarifler denemeli :) mutlu mutlu bayramlar tatlım:)

    ReplyDelete
  11. Bayram ancak memlekette bayrammis efendim anladim bunu :)
    Iyi bayramlar yine de.

    ReplyDelete
  12. Canım yaa okurken içim buruldu, öpme meraklısı amcaya da çok güldüm hahha. Her ailede onlardan bir tane var emin ol :) Artık memlekette de bayramlar eski tadında değil. //herkes bir yerlere kaçma çabasında. Yine de bayram sevinci başka :) Umarım gurbette çok bayram geçirmek zorunda kalmazsınız. Aperatifler çok iştah kabartıcı. Ellerine sağlık canım ilk fırsatta deneyeceğim :) Eşine ve sana sevdiklerinizle geçirebileceğiniz mutlu bayramlar diliyorum.

    ReplyDelete
  13. Leylak Dalı ne guzel dilekler bunlar boyle tesekkur ederim :)

    Emine tesekkurler, sana da mutlu bayramlar dilerim :)

    éLLa gurbetcinin halini ancak gurbetci anliyor desene ;)

    lily of the valley bak gor bugun gitsek memleketen yarin yine soylenmeye baslariz bayram ziyaretlerine :)))

    ReplyDelete
  14. Ella hakikaten oyle oldu, birde hafta ortasina gelince ben birsey anlamadim iyice :(
    Yiyelim guzelleselim, baska ne eglencemiz var yahu :)

    y. bak tam da yemek icmek demisken :))
    baklava calismalarim devam ediyor ama bu kuru baklava hakkimi sakli tutmak istiyorum ne olur ne olmaz, beceremezsem gonderirsin :)))

    küfkedisi dene mutlaka, hepsi oldukca kolay, hatta eniste bile yapabilir bunlari :) size de mutlu mutlu bayramlar ;)

    ReplyDelete
  15. La Loba aynen oyle ;) hani memleketteyken yurtdisina cikmak ne kadar super birsey gibi gorunse de insanlara cikinca baska yonleri oldugunu da goruyor insan degil mi ;)
    Neyse sende christmas da eglenirsin bol bol :))

    Yeşimcim burulmasin icin, olacak o kadar ne yapalim bunlarda kotu yanlari iste.
    Tarifleri dene mutlaka, gayet basit ve lezzetliler ;)
    bende size mutlu ve guzel bir bayram dilerim :)

    ReplyDelete
  16. Bi'dakika...
    Tamam baklava hakkını saklayalım :D da, küfkedisine ''enişte BİLE yapabilir'' derken ne demek istedin? :)
    Benim bildiğim küfkedisi BİLE şeklinde değişmeli o cümle :)
    Enişteme haksızlık yapma :) yumurta kıramayan taraf küflükedi.
    Hahahaha :)

    ReplyDelete
  17. Ella ne bileyim yahu ben, evlerine gidip yemeklerini yemedim (henuz) hahaha :))))
    Hani eniste kendine yemek blogu acti orada erkekler icin kolay tarif gibisinden bir muhabbet vardi ya ondan dedim :)
    Hem sen kendine baklava buldun mu ki benim hakkimi sakliyorsun bakayim?

    ReplyDelete
  18. aa aaaa nerden biliyorsun ya benim yumurta kıramadığımı aşkolsun ellacım:)))

    ReplyDelete
  19. küfkedisi bu gidisle en kisa zamanda birseyler yapip tarifini blogunda yayinlaman gerekecek fotograflariyla beraber :)
    bak biz adamin basini boyle derde sokariz :D

    ReplyDelete
  20. Okuycam dedim okudum valla :D:D Şu tükürüklü öpen amcaya nasıl güldüm anlatamam :D Hey allahım ya.. Yemek bloğunun da üstesinden gelir benim A'cım :D Gezi işini zaten çok iyi yapıyosun blogculuktan öte yayıncılık düzeyinde, gerek fotoğraflar gerek tanıtımda. Seni yemek blogu için teşvik edelim biz Sittirella'yla :D:D

    ReplyDelete
  21. Kuşlar söyledi küflükedim :P

    Şimdi kırarmış bu yumurtaları hakikaten bi sahanın ortasına :)
    Kabuklarıyla!
    Hahahahahahaha :)
    Belayız hakikaten başa, hem de püsküllüsünden :D
    Hahahahahaha :)
    Öperim kuzusuuuuum :)

    diptekinot: kendimi kaybettim bulamıyorum, baklavayı mı bulucam allasen? :)
    Boş bi' zamanımda arayıp bulucam ama :) en ''çıtır''ından...

    ReplyDelete
  22. Lou nasil memnunum o tukuruklu enisteden uzak oldugumuz icin anlatamam :D
    Yemek bloguna gelince yaziyorum iste buraya yeter de artar ;) bir blogu zor idare ediyorum ikinciyle ugrasamam valla, yemek, gezi, sacmalama... hepsi burda anacim :)

    Ella azimliyim baklava olayini cozecegim en kisa surede, kendime oklava bile aldim sirf onun icin :D ama birde denemeye vaktim olsa...

    ReplyDelete

Yorum birakan elleriniz dert gormesin ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails