Friday, October 15, 2010

Kucuk Hindistan

Baktim ne zamandir gezmiyoruz, eh bende yavastan bir kurtlanma basladi tabii :) Gecen aksam is cikisi zorla yapistim koca kisisinin koluna dedim "gidiyoruz". Tabii zavallinin itiraz etme sansi bile olmadigi icin gittik :D
Nereye mi?
Little India' ya, yani Hint mahallesine...


Zaten birkac zamandir aklimdaydi, konusup duruyordum "bir goremedik su hint mahallesini" diye. Bir baktim ki bu gunlerde Hintlilerin, daha dogrusu Budizm'in en onemli bayramlarindan biri "Deepavali" varmis, dolayisiyla da butun hint mahallesinin sokaklari isiklarla donatiliyormus. Deepavali (hintcede Diwali) isik festivali anlamina geliyormus. Eh dolayisiyla da her yeri isiklarla donatiyorlarmis. Bizde firsat bu firsattir diyerekten attik kendimizi yola vardik little india'ya...

Hakikaten caddeleri isiklarla donatmislar, ama sokaklar pislik icinde, her taraf insan kayniyor, saticilar yollara tasmis... yani hint mahallesine gidince inanilmaz bir hindistana gitmis hissiyati uyandi bizde :)



Bu arada yolda yururken oradaki bir tapinagi farkettik. Icrisi aksam saati oldugu halde inanilmaz kalabalikti ve isin ilginci insanlar suslenip puslenip gelmislerdi. Bir iki fotograf cektim disardan hem ac oldugumuz hemde yerlere ciplak ayakla basmak fikri o anda cazip gelmediginden ic kismi gezmeyi bir baska gune erteledik.
Hatta gunduz vakti gelip distaki detaylari fotograflamak lazim, zira isik cok yetersizdi gece ve disaridaki figurler oldukca detayli ve ilginc...





Once kendimizi attik bir restorana, hani en temiz gorunenlerinden birine, dedik once karnimizi doyuralim sonra gezelim. Cogunlukla vejeteryan restoranlar var zaten cevrede, hintlilerin buyuk bir kismi vejeteryan oldugu icin.


Iste bu da yemekten bir kesit. Kendime ben bile hayret eder duruma geldim :) Singapura ilk geldigim zamanlari dusunuyorum da boyle bir yemegi gorunce yuzumu burusturur, igrenerek yerdim ya da yiyemezdim bile. Simdi ise ne bulursam yutar hale geldim :))) Hic sorgulamadan daldim cunku asagida gordugunuz karisima :) Zaten inanilmaz aciydi, hasat olduk resmen yerken, eh o kadar aciya mikrop falan da kalmaz dolayisiyla.


Bunlarda tatlilar... Daha dogrusu tatli tezgahi, resim zaten kendini acikliyor yoruma gerek bile yok...


Yemegimizi bitirdikten sonra attik kendimizi sokaga. Ileride bir sokagi kapatip festival sokagi haline getirmisler, oraya daldik bizde. Eh soz konusu hintliler olunca daha giriste buram buram tutsu kokulari ile basladik.


Ne yalan soyleyeyim bu adamlarin tanri anlayisi bana cok komik geliyor ve hatta dalga gecmeden duramiyoruz kocakisisiyle (allah affetsin artik) "boyle tanrimi olurmus, bu ne ya" falan diye. Bazilari hakikaten saka gibi, en son yeni bir tane gordum bu gezi sirasinda fil kafali bir tanrilari var, ama bir gorseniz oyle bir gobek yapmislar ki gulmemek mumkun degil. Hintlilerin tanrilarinin cogu gobekli, gobek kutsal birsey mi acaba? Bak bunu hic dusunmemistim...


Heryerde bol bol incik, boncuk, cicekler...



Hint modasi...
Aaa birde birsey daha farkettik, yazayim unutmadan, hani hintlilerin alinlarina yapistirdiklari bu kirmizi noktalar varya (adini bilmiyorum kusura bakmayin), iste onlari fotograftaki insanlarin bile anlina yapistiriyorlar. Restoranda iki fotograf vardi, artik kurucularimi nedir iste onlarin alnina yapistirmislar.


Bol bol sus esyasi, bir kismida dini anlam tasiyor sanirim. Bu arada hersey ve heryer inanilmaz rengarenkti. Isik az oldugu icin fotograflar pek bir soluk ciksa da gercekte bunlarin hepsi on kati daha canli renklerdeydi :)

ic ses: bir isikci lazim sana... kocakisisi?? yok yok zaten fotograflarinla bayiyorsun adami birde isik tut dersen kafana yersin o isigi :D


Eh hintliler deyince hic hint kinasiz olurmu! Hatta kinalari tuplerin icine koyup hazirlamislar artik oyle satiyorlar, hani baskasina yaparim da kendime yapamam diye alamadim, ama bir ara gidip kendime hint kinasi yaptiracagim adam gibi :) Inanilmaz motifler vardi, bazilarinda tum el ve ayaklari motifle kaplamislardi komple.


Ic kisimda gezinmeyi bitirip sokak aralarina daldik tekrar. Sokaklar cogunlukla kalabalik ve pisti, insan gercektende kendisini Hindistana gitmis gibi hissediyor. Cogunlukla sebze meyva satan manavlar doluydu. Birde bol bol sari (yerel hint giyisisi) dukkanlari ve film, muzik dukkanlari vardi.

Benim en cok ilgimi ceken sokaktaki cicek saticilariydi... Hepsi tazecik, rengarenk, mis gibi kokuyor... Isin ilginci bazilarini boyle kolye gibi yaparken bazilarini torbalarda sadece yapraklar halinde satiyorlar. Sorup ogrendik ki bu ciceklerin hepsi ibadet amacliymis, tapinaga gidip tanrilarina sunuyorlar yani.



Iste bunlari cok begendim ama alamadik, zira bizim icin degil tanrilar icindi :(
Bunlar nilüfer cicekleriymis. Dista gordugunuz kocaman yaprak da nilüfer yapragi zaten. Cok guzel duruyorlardi top top. Satici adamin anlattigina gore birkac farkli rengi varmis ve tapinaga gidip ciceklerini iyice acip tanrilara sunuyorlarmis.


Sonrasinda da yorgun argin eve donduk, hepsi bu kadar :)

dip not: usutecek hava da yok ama ben hastalanmayi basardim, bademcikler ve kulak hasat evdeyim :) doktora gittim sabah doktorla ilgili ilginc bir suru izlenimim var, anlatmak lazim, unutmayayim...

A.

29 comments:

  1. Ne güzel renkler,içim açıldı okurken,hem de yağmurlu bir karadeniz sabahına inat...
    Teşekkürler.

    ReplyDelete
  2. Tam ye dua et sev'in hindistan kısmını okurken; gelip bu yazıyı görmek, fotoğraflar falan her şey bana bir mesaj mı caba, dedirtti :)
    Bayıldım bu yazının şu an aklımdakilerle bu kadar örtüşmesine ve sayende hindistan ile ilgili yeni şeyler görmüş olmaya.

    Geçmiş olsun, orası sıcak diye bize hava attın ya, birinin ahı tutmuş olabilir :)Doktor maceranı dört gözle bekliyorum:)

    ReplyDelete
  3. fotoğraflar ne kadar rengarenk , delişmen görünüyor. herşey capcanlı, gökkuşağı gibi . hindistan'a giden arkadaşlarım kokusunu ve pisliğini anlata anlata bitirememişlerdi. demek küçük hindistan aynen anavatanın kopyası imiş:) belki bu muazzam zengin görüntü, arka plandaki kokuları ve kirliliği bastırmak içinmiştir kim bilir?
    iyi ki gitmişsiniz,afiyet olsun, gündüz gözü de gidersen fotoları bekliyoruz anacım:)

    ReplyDelete
  4. ebrulicim sevindim icinin acilmasina :)
    ama karadenizinde o havalarini yasamak lazim zannedersem, bunca yeri gezip karadenizi gezemedim bir adam gibi icimde hala. gelirim belki birgun kahvenizi icmeye ;)

    Aslı bende cok istiyorum okumayi, hatta kitabimi okusam filmini mi izlesem diye karar veremedim, nasil guzelmi?
    bu arada hava atmadim yahu (attimmi yoksa :P)cok terbiyesizim cok bak boyle olur iste sonunda :)) ama sicakta da hastalik hic cekilmiyor ki ihlamur ictikce bayginlik basiyor beni bu sicakta :(

    Judy bende cok duydum o muazzam karmasasini, pisligini ve kokusunu. Iste o yuzden Hindistan herhalde hic gidemeyecegim ulkeler arasinda. Burayi gorduk yeter bize :)

    ReplyDelete
  5. Filmi izleyen bir arkadaşım, kitabı önce okumak daha iyi çünkü filmde ara bağlantıları, kitapta okumasam kaçırabilirdim demişti. Onun için arıl harıl okuyorum, filmi izlemek için. Film de güzelmiş, görüntüler vs, şahane dediler.
    Bakalım göreceğiz. Kitaba karşı biraz önyargılı idim. Aslında herkesin içinde yaşadığı, değişime inat eden egonun savaşı. Bunu tabii çeşitli ülkeler ve hayatından kesitlerle anlattığı için sürükleyici oluyor. Tavsiye ederim.

    ReplyDelete
  6. Hindistan'a gitmeden Hindistan'ı da görmüş olduk sayende, sen orada uzun kal A.H.'cim, biz de sayende sebeplenelim:)
    Ha bu arada göbek tabii ki kutsal birşey, heryerde hem de, yoksa neden büyütelim di mi:))))

    ReplyDelete
  7. Ben senin ışıkçın olurum yavru kuş sen yeter ki iste xD Bu arada geçmiş olsun be ablam dikkat et kendine, gece gece gezeceğine yatıp dinlenseydin birazcık keşke xD Bu arada biz yine yakalanbaç oynuyoruz xD Bugün de biz gezeceğiz ama tabii senin gezdiğin yerler gibi değil :/ xD Sonra görüşürüz artık...
    P.S.: Aslında tam da evdeymişsin... :P

    ReplyDelete
  8. ahh be canımm,
    en büyük rüyalarından biri hindistan olan birine yapılır mı bu ?!! :)
    buralara da yapsınlar bu hint mahallelerinden lütfenn...
    ne kadar pis, ne kadar karmaşık olursa olsun gitmem lazım oraya! karmamda çözmem gereken bir nokta mıdır acep? :)

    geçmişler olsun cici bu arada

    ReplyDelete
  9. İçeceğin kahve olsun canım,lafı olmaz...
    Sen yeter ki gel.

    ReplyDelete
  10. Aslı simdi daha da merak ettim :)

    Leylak Dalı memnuniyetle geziyorum :) gobek konusunu da hic boyle dusunmemistim :))) demekki hayirli bir is yapiyoruz, devam o zaman :)

    Kucuk kardes gezin bakalim, isikcilik isini de dusunecegim sen hele bir gel buralara :)

    ReplyDelete
  11. NzN bak benden uyarmasi pislik konusunu bir kez daha dusun :) hani oyle boyle degil ;) bir arkadas anlatmisti, hindistanda bes yildizli otelde kalmis odanin cami yokmus, pencere yeri acik bir delikten ibaretti diyordu :D

    ebruli yazdim o zaman bunu bir kenara, listemde sende varsin artik ;)

    ReplyDelete
  12. pek bir eğlenceliymiş ya, bayıldım. aman tanrı manrı beğendiysen alsaydın çiçekleri, kendi evinin tanrısına yani bizzat sana armağan olurdu :)

    ReplyDelete
  13. sen koca kişisini takıp koluna gittiğini sanıyorsun ama aslında ben de gezmiş oluyorum sizinle bu yazılarını okuyarak bu da benim için güzel bir bahane işte :))

    ReplyDelete
  14. geçmiş olsun...
    yazı çok keyifliydi:)
    mustafa adlı bir hintlinin 24 saat açık alışveriş merkezine gitmiştik...
    oraları hatırladım:)
    doktor maceralarını bekliyorum...
    sevgiler...

    ReplyDelete
  15. Merhaba. Blogunuzu internette Phuket adası için planlar ve araştırmalar yapmakta iken buldum. Yakın zamanda da eşimle gitmeyi planlıyoruz.

    Yazılarınızı beğenerek ve çok da eğlenerek okudum. Bu nedenle de blogunuza kendi blogumda link verdim. Okunası gezi blogu diye de adresinizi gizledim. Yapmamdaki sebep blogunuzun eş dost çerçevesinde kalıp kalmaması yönündeki düşüncenizi doğal olarak bilmemem idi. Taze blogum yelkovankuslari.blogspot.com İsteğiniz doğrultusunda linkinizi kaldırabilirim. Sağlıcakla kalın. Onur BİÇER

    ReplyDelete
  16. Keyifle okudum Hint Mahallesindeki gezinizi...Hatta gitmiş kadar bile oldum...gözümde canlandırdım, bir dönem yaşadığım londradaki benzer mahalleleri..burnumda hissettim ağır acılı baharatlı yemek kokularını:( hızmalarını, süslü püslü rengarenk kıyafetlerini, halhallarını, kınalarını...farklı kültürler arasında olup farklı renklerle beslenmek de güzel!...yazı için teşekkürler...
    bu arada geçmiş olsun...
    sağlık ve esenlikler dilerim...

    ReplyDelete
  17. Bayıldım, tam renk cümbüşü.
    Yoga hocam Hindistan gezisini anlatırken, ,2 kadar pis ki yoga yapmasalar kesin ölürler' demişti:))

    ReplyDelete
  18. canım,geçmiş olsun.hint kırmızısını severim ben çok tatlı bir tonu vardır.oradan sade halinizle çıkabilmenize sevindim.bu arada benim bir sonraki postumun adı"taklamakan çölünde av"ona göre hehehehe

    ReplyDelete
  19. Kuzum, yapma n'olur ya :)
    Pis - mis deme öyle kaka kız :)
    Hintliler ciciiiii, temiiiiiz, miiiiis.
    :)
    Allah'tan hafta sonu :D sırıtmam mal gibi hahahahahaahahahhaa :)
    Seviyorum seni, fotoğraflar şahane.
    O tanrıcıklara kopuyoruz gülmekten biz de.
    Utanmasalar totosuna da kol ekleyecekler :)
    Valla vejetaryen falan hikaye, burada sosisleri kiloyla götürüyorlar o ''cici'' Hintliler :P
    Öperim.
    Bi' daha öperim.
    Yeter bu kadar, öpücük, kaçtım.

    ReplyDelete
  20. küfkedisi hakikaten oyle ama gel de bu adamlara anlat :) herhangi yanlis birsey yaparsan atliyorlar tepene yok olmaz oyle sey diye, ne de olsa onlarin dini mantiksiz gelsede kabullenmek zorunda kaliyor insan, onun icin alamadik yani cicekler vazoluk degil dediler :)

    beenmaya sen atla gel buralara beraber de gezeriz insallah ;)

    CEPAYNASI tesekkurler, yaziyi begenmene sevindim :)
    Mustafa center burada cok unlu, 24 saat calisiyor diyorlar ama buyuk bir kismini kapatiyorlar gece yarisi. bizde gittik bir sefer, aradigin hersey var, hatta son duyumlarima gore pinar marka yiyecekler gelmis gidip bir bakmak lazim :)

    ReplyDelete
  21. Onur BİÇER cok tesekkurler :) inanin cok hosuma gitti yazdiklarimin birilerinin isine yaramasi. Gizlilik gibi bir kaygim yok endiseniz olmasin, sadece kisisel bilgilerimi paylasmiyorum o kadar, aksine memnun oldum blogumu okunasi bulmaniza. Gezi yazilarini ozellikle detayli yazmaya calisiyorum ki sizin gibi denk gelen kisilerin isine yarar belki diye, cunku bende aynen baskalarinin gezi yazilarindan faydalaniyorum :)

    Bu arada Phuket ile ilgili herhangi bir sorunuz olursa elimden geldigince yardimci olmaya calisirim mail atabilirsiniz dilerseniz; biradambirkadin@gmail.com

    ReplyDelete
  22. Esmir memnun oldum begendigine, ben tesekkur ederim ;) Gercektende hintliler hayatta gordugum en renkli topluluk...

    Boncukçu hocan cok dogru soylemis bence :) Inanilmaz pisler anlatmaya kelimeler yetmez, zaten o sebepten benim hindistana gitmeye cesaretim yok.

    Nihan bekliyorum yeni yazini ve cizimlerini :) Sende yavas yavas dunya turu yapiyorsun galiba cizimlerle :)

    ReplyDelete
  23. Ella her seferinde unutuyorum senin buyuk patronun hintli oldugunu :) neyse haftasonu oldugu icin gulmezsin adamin suratina karsi :)))
    Tanri kismina gelince, inan kocakisisi de ayni yorumda bulundu kollar icin :D

    ReplyDelete
  24. Al işte, boşuna demiyorum ben ''Aslan eniştem'' diye :)
    Kalbimiz bir eniştemle :)
    Bi'de sanırım bu göbek onlarda prestiji, aç olmadığını, bol bol yiyebildiğini, varlığı temsil ediyor.
    Ondan ekliyorlar her heykele bi' göbek :)
    Tamamen şahsi fikrim, düz mantık işte :P

    ReplyDelete
  25. çok kıskandım, hatta annem telefonda bahsettim, hani hayatında kardeşini bile birkez kıskanmamış ben şu canlılığı göremedim diye kıskandım. bu vakte kadar geçmiştir diye ümit ediyorum ama yine de geçmiş olsun.

    ReplyDelete
  26. Ella bak ben bunu hic bu yonden dusunmemistim :) Bizdede gobegi kocaman, ensesi kat kat amcalar prestij! sahibidir halbuki :)) gozden kacirmisim bak :)

    y. kiskanma yahu, umarim sende gorme firsati bulursun en kisa surede :) sagol guzel dileklerine, gecti cok sukur daha iyiyim :)
    sevgiler

    ReplyDelete
  27. Bu haftasonu nerelerdeydin :)))
    Günaydın...
    (yayınlamayabilirsin , tamamen sataşma amaçlı yazılmış yorumdur,hani bir ses ver, napıyorsun babında :D:D)

    ReplyDelete
  28. Gunaydin ebruli :D
    valla popomu kapayip oturdum evde bu haftasonu zira iyilesmek lazimdi :)
    sen nasilsin umarim iyi gecti seninde hafta sonun ;)

    ReplyDelete
  29. Sevgili A-H;İyiki gördüğünüz gezdiğiniz yerleri bizlerle paylaşıyorsun yoksa benim oraları görme ihtimalim çok zayıf.Teşekkür ederim canım kocacığına da sana da.Kocakişisine rica etsen hiç değilse oraları görme olanağı olmayanlar için ışıkçılık görevini üstlense! Hıı?Sevgilerimle.

    ReplyDelete

Yorum birakan elleriniz dert gormesin ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails