Thursday, July 8, 2010

Serpme Kahvalti olsa da yesek

Nerden dustu simdi sabah sabah bu serpme kahvalti aklima? Hep kocacigimin marifeti, o dedi bir serpme kahvalti olsa da yesek diye :) Efendim “Serpme Kahvalti” nedir? Bizde gecen yaz tatile giderken ogrendik (Ah Didim ahhh… ne guzel tatildi, yine gidelim olurmu). Yolda Sirince koyune ugrayalim dedik, malum gittikce adi duyulmaya baslayan bir yer Sirince, eh biz gitmesek olmaz hazir yolumuzunda uzeri. Gerci pek yol uzeri degilmis, git git bitmedi git git bitmedi… yahu birde yollar oyle dolambacli ki “Yandim Cavus” ta yenilen tum cop sisler midemizde siraya dizildi disari cikabilmek icin :) Bu ayri konu bunu da anlatirim bir ara :)

Velhasil sicak bir yandan, dolambacli yollar bir yandan kocacigimin cenesine vurdu yine laflar, yol boyu kirdi gecirdi bizi. Sirinceye vardik baktik her yanda bir serpme kahvaltidir gidiyor. O ne ki, nasil birseydir, oturuyorsun basindan asagi mi serpiyorlar… ya da yere serpistiriyorlar tavuk gibi mi yemleniyorsun… geyikleri arasinda ogrendik. Bildigin normal kahvalti, olay kahvaltiliklarin hepsinin bir tabakta servis edilmesi yada acik bufe olmasi degil de ayri ayri kucuk tabaklarda sofraya gelmesiymis, bildigin evde hazirladigimiz kahvalti yani. Maksat yeni isim olsun, millet boyle kandirilsin para kazanilsin :) Ama canim yine de istedi, can bu naparsin :)

Neyse goruldugu gibi ben geldim :) Isleri yoluna koydum simdilik, gerci is guc bitmez ama o cok yogun donemi atlattim bir nebzede olsa. Neler oldu bu arada…

- Bizimkiler tatile gittiler, simdi mis gibi Akdeniz sularina atiyorlar kendilerini (yok simdi uyuyorlardir, sabahin besi orada), bizim icinde eglenin yuzun canlarim… Kaplan yuzusu yapmayi unutmayin hahaha :)

- Onca isin gucun arasinda hafta sonu misafirim vardi, hani diyordum ya “hala” ve ekibi gelecek mangal yapacagiz diye, "hala" gelemedi ne yazikki hastaydi, onun icinde yeni seruven yaratamadik :( ama digerleri geldi cok eglenceli guzel gecti. Ve Turk yemeklerini cok begendiler, hatta HL’nin annesi bir ara “Turk yemekleri cin yemeklerinden daha guzelmis cok daha hafif ve az yagli” dedi… bu iyiye isaret olsa gerek :)

- Evimize tasinmamiz uzerinde uc ay gecti ve ilk defa bu evimize kerten girdi :( endiseye mahal yok, cunku kerten avcim her zaman ki gibi onu da katletti :) Allah taksiratini affetsin :) mendebur hayvan ne isin var benim mutfagimda, git gez dolan disarda hersey var mis gibi, hem senin yuzunden tum bulasiklari yeniden yikamak zorunda kaldim bak.

Simdi hemen islerin basina gecmem lazim, yine cok calismam lazim cooook…
A.

7 comments:

  1. Şirince hakkaten çok güzeldir. girip de şarhoş çıkmayan var mıdır acaba :) her evden şarap tattırırlar filan...

    ben de özlemişim...

    kendime not: ne oturuyosun bütün yaz. gitsene!

    ReplyDelete
  2. leb demeden biz variz girip sarhos olmadan cikan :))) sofulugumuz uzerimizdeydi o gun :)

    valla git bencede hic bekleme :)

    ReplyDelete
  3. Ne güzel geldin :)
    Serpme kahvaltıyla hem de :)
    Burada saat 10:30 ve ben tembellikten kahvaltıyı şimdi hazırlayacağım kendime.
    En serpmesinden :) Hahhaa
    Benim sevgilim Türkiyedeyken bu serpme kahvaltı yüzünden 15 günde 5 kilocuk almıştı :)
    Adı 'Turkish Breakfast' kaldı dilinde :)
    Şimdi haftasonları gözünü açar açmaz Türk kahvaltısı sayıklamaya başlıyor :)
    Ne varsa bizim mutfağımızda var.
    Gerisi hikayeymiş.
    Öğrendim.
    Sevgilerimle cicim :)

    ReplyDelete
  4. Canımcım, kerten ve avcı konusunda aklımızda oluşan soru işaretleri için yorumlara davet ediyorum seni. Ve Şirince'de (şaraplardan hemen önce) :) ben de tatmıştım serpme kahvaltıdan... Aklıma düşürdün yahu, hain...

    Ayrıcaaa tebrik değil, tevkiftir o :) Buyrun gidelim...

    ReplyDelete
  5. Ella aynen oyle ya bizim mutfagimiz gibisi yok :) ama boyle gurbete dusunce ogreniliyor kadri kiymeti :))

    Sazan valla hainlik bana degil kocama ait, benim aklimada o dusurdu :) ben ona bir ceza dusuneyim bu durumda ;)

    -yatti o is Faruk yattiiii ;)

    ReplyDelete
  6. Ben de isterim serpme kahvaltı:))
    Deli temponun arasında seçmeye okuyorum yazıları bu aralar, kahvaltı görünce hoop! diye atlayıverdim ...
    Arap marketlerden topla bütün malzemeleri haftasonu serpme kahvaltı yapın karı-koca :))

    ReplyDelete
  7. NzN kesinlikle oyle yapacagim :)
    ama arap marketine gerek yok, turk marketi bulduk, aldiklarimiz super, hellim peyniri bile buldu inanilir gibi degil :)

    ReplyDelete

Yorum birakan elleriniz dert gormesin ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails