Monday, July 26, 2010

Rüya hırsızı... Kacirmayin bunu


Uzun suredir izledigim en mukemmel filmlerden biriydi kesinlikle; “Inception” yani “Başlangıç”… gerci merakla bekliyorum bakalim bizim yaratici Turk insani nasil cevirecek bu filmin ismini turkceye, o da ayri konu :)

Film tam tamina 2,5 saat surdu ve ben tum film boyunca inanilmaz bir heyecan ile izledim filmi, inanilmaz bir keyif aldim ve kesinlikle kacirmayin derim. Zaten filmin Christopher Nolan filmi oldugunu ogrenince hemen gitmeye karar vermistik, herkes onu “Dark Knight” ile hatirlasa da beni en etkileyen ve en kafami zorlayan filmi kesinlikle “Memento” olmustur. Tabii Inception’dan sonra bu fikrim degisti, artik en etkileyen ve zorlayan kategorisi bu filme ait :)

Filmin konusunu kisaca ozet geceyim, detay vermeyecegim endise etmeyin, zaten istesem veremem o kadar cok ki. Film bir cetenin insanlarin ruyalarina mudahale ederek onlardan birsey calmasi uzerine gelisiyor, ki genelde calinan seyler dusunsel olarak insanlarin beyinlerine gizledikleri fikirler veya detaylar oluyor. Yapacaklari son iste ise bir sey yada bir fikir calmalari degil, bir kisinin zihnine bir fikir yerlestirmeleri isteniyor… Iste boyle… Ama kesinlikle anlatmakla olacak sey degil, filmin efektleri, Nolan’in yaraticiligi sinir tanimamis ve inanilmaz bir solen yaratmis.

Filmin reklamlarinda basrolde Leonardo DiCaprio oldugunu gorunce burun kivirmistim, onun o bebek yuzlu halinden hic hazetmem. Ama yigidi oldur hakkini yeme demisler, bu filmle gozumde bambaska bir yer edindi kendisi. Hatta Ellen Page'i de hic sevmezdim, o da oldukca iyi oynamis. Yani filmin oyunculari da gayet iyiydi sonuc olarak.


Gectigimiz gunlerde vampir serisinin son filmi "Eclipse" i izledik, sinemada degil tabii online (para harcamaya degmez bence) ve hakikaten gittikce siradanlasan sadece genclere hitab edecek bir film olmaktan oteye gecememis. "Avatar" seyrettigim en iyi yapimlardan biriydi son zamanlarda -effektler acisindan- ama konusu siradandi sonuc olarak. Inception kesinlikle ve kesinlikle cok farkli, uzun sure bilegini bukecek bir film cikmayacak bana sorarsaniz. En kisa surede tekrar izlemeyi planliyorum ben. Sizde gec kalmayin ;)

“Anlatilmaz izlenir” diyorum…

A.


Dip Not; Blogun sag kolonuna yeni bir oyun yerlestirdim, hani olurda yazdiklarimi begenmezseniz bosa gelmis olmayin, caniniz SIKIlmasin oyun oynayin diye. Bakin ne kadar sizi dusunen bir blog sahibesiyim :)

16 comments:

  1. :) oyuna gerek kalmadı keyfle okudum

    v bu fılmı ızlıycem onerın ıcın cok tsk edeırm:)

    ReplyDelete
  2. oyku sevindim oyuna gerek kalmadigina :D
    film kesinlikle harika, emek harcanan filmler baska oluyor ;)

    ReplyDelete
  3. Bak gel demişsin, gelirim... Sazan'ı bilmezsin misin sen yahu, atlar cup cup... Filmi merak ettim ama haklısın isim çevirisini ayrı bir merak ettim :)

    Vesile Teyze, anne, Vesile Teyze... Yoğunlaştı yoğunlaştı :)

    Bu da ezberimde...

    Ha ha, tanışma isteğim katlanarak artmakta...

    İyi kal, öperim...

    ReplyDelete
  4. Sazan atlasin buralara cup cup :)
    askolsun buyur gel beklerim tabii, memnuniyetle de misafir ederim ;)

    ben zaten oralara bir gelebilsem blog gunu yapicam altin gunu gibi hepinizle tanismaya :))

    hahaha aklima geldi Vesile teyze bak koptum simdi :D

    ReplyDelete
  5. Hımmm yazdım birköşeye,seyredeyim...Gerçi Leo dan ben de pek haz etmem,sarışın ve bebek suratlı sevmediğimden olsa gerek:))ama sen de öyle bir izlenim uyandırdıysa bakmak lazım...
    yorumuna sağlık :))

    ReplyDelete
  6. canım benim yaa,aşkolsun ne sıkılması.zevkle okuyorum.boş zamanım olursa tavsiyeni ilk sırada değerlendireceğim.öpüldün.

    ReplyDelete
  7. seni okuyunca uzuuuuunn bir süredir film izlemediğim aklıma geldi; bahsettiğini ise merak ettim.

    ReplyDelete
  8. C3Moi begendigine sevindim oyunu da bu simdi kotu anlama geliyor :)

    ebruli günce dedigim gibi bende hic hoslanmaz seyretmezdim onun filmlerini ama gercekten izlemeye deger, o eski cocuk hali yok ve oyunculugu gozle gorulur sekilde ilerlemis :)

    Nihan seni yeniden burlarda gormek guzel :)
    Oyun isin esprisiydi, isteyen okur isteyen okumaz canim napalim ;) hem ben oynayip duruyorum, esas kendim icin koydum oyunu sanirim :)

    minimalist hosgeldin :)
    gercekten ilginc ve cok iyi bir yapim, bende adamlarin reklamini yapar gibi oldum iyice ama :)

    ReplyDelete
  9. bu filmi ben de çok merak ediyordum özet için teşekkürler ilk fırsatta gideceğim. oyun de güzelmiş bu arada ama bence oyuna gerek yok yazılarınızı ilggi çekici

    Selamlar

    ReplyDelete
  10. P_A_N tesekkurler :)
    gidin valla filme gercekten cok guzel yada bana guzel geldi bilemiyorum :D
    bekliyorum film sonrasi yorumlari merakla.

    ReplyDelete
  11. Seyredelim o zaman hemen bunu :)
    Sen dersin de biz izlemez miyiz cicim?
    Gönderini okudum, üstüne oyunu oynadım :D Tek parmakla süfer oluyor tavsiye ederim hahhaaa.
    Kucakladım kocaman.

    ReplyDelete
  12. Ella yorumlar yazilmaya basladigina gore yavastan yerlesiyorsunuz sanirim ;)
    Izleyin valla cicim cok super film.
    Tabii ben bu kadar izleyin izleyin diye bagrisiyorum kimse begenmezmis hahaha
    Valla 8 kisi gittik filme herkes cok begenmisti ona istinaden diyorum, yoksa begenmezseniz once onlara hesap sorayim beni yanilttiniz diye :)

    ReplyDelete
  13. Ben de bugün izledim, senin blogunda da sabah okumuştum bu yazını, çok beğendim ve bence de Nolan'ın en etkileyici filmi Memento, ancak bence hala da öyle :)

    ReplyDelete
  14. Asli sevindim begendigine, tek degilmisim demek ki :)
    Haklisin Memento da harika bir film, bir ara tekrar gozden gecirmem lazim hangisi favorim diye, zira su anda hala daha Inception'in ilk etkisi suruyor :)

    ReplyDelete
  15. Çok güzel gerçekten ben muhtemelen download edeceğiz. Teşekkürler

    ReplyDelete

Yorum birakan elleriniz dert gormesin ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails